فرهنگ

میلاد پیامبرگرامی اسلام در ولایت های کشور تجلیل شد

کابل/ 18 عقرب/باختر
از میلاد با سعادت منجی بشریت حضرت محمد مصطفی (ص) با برگزاری ختم های قرآن عظیم الشان و محافل سخنرانی در ولایت های کشور امروز به گونه شاندار بزرگ داشت به عمل آمد.
به گزارش خبرنگاران محلی آژانس باختر، شرکت کنندگان این محافل پس از ختم های قرآن کریم، به نعت خوانی در وصف حضرت محمد مصطفی(ص) پرداختند و به روی مطهر آن حضرت دعا و درود فرستادند و برای قطع جنگ و برادر کشی، تامین صلح در کشور و رفاه مردم به درگاه رب العزت دست دعا بلند کردند.
در این محافل در خصوص سیرت نبوی(ص) سخنرانی شد و سخنرانان٬ رسول اکرم (ص) را کامل ترین انسان، سرور و سالار تمام پیامبران بیان کردند و آنان در باره عظمت آن حضرت خاطرنشان کردند که خداوند متعال در قرآن مجید او را رسول و نبی خطاب کرده است و او را به عنوان انسان الگو برای تمام جهانیان معرفی کرده است.
سخنرانان همچنان خاطرنشان کردن که رسول اکرم (ص) در طول زندگانی اش هرگز دیده نشد، وقتش را به بیکاری بگذراند و در نیایش همیشه می گفت: (خدایا از بیکارگی و تنبلی و زبونی به تو پناه می برم.) و مسلمان را به کار کردند دعوت می کرد، او همیشه جانب عدل و انصاف را رعایت می کرد و در تجارت صادق و راستگو بود، هیچگاه در معامله سختگیری نمی کرد و با کسی با مجادله و لجاجت نمی پرداخت و کار خود را بار دوش دیگران نمی کرد.
آن حضرت (ص) صدق و ادای امانت را صلابت زندگی می دانست و می فرمود: این دو، در همه تعالیم پیامبران تاکید و تایید شده است.
در محافل بیان شد که از نظر پیامبر بزرگ اسلام همه افراد جامعه موظف به مقاومت در برابر ستمگران استند و نباید نقش تماشگر داشته باشند و می فرمود: برادر مسلمان تان را چه ظالم باشد و چه مظلوم، یاری کنید، یعنی دست ستم کار را بگیرید و مانع شوید که نتواند به کسی ستم کند.
سخنرانان گفتند که رسول الله (ص) صلح را دوست داشت، نفاق و شقاق میان مسلمان را بدترین پیده می دانست و همیشه میان مسلمانان برادری و برابری را ترجیح می داد .
در این محافل علمای دینی از مخالفان مسلح دولت خواستند که از ارشادات و احادیث نبوی پیروی کنند و از جنگ و برادر کشی در کشور دست بکشند و به صلح برگرداند و برای رفاه مردم و شگوفایی کشور، با نظام جمهوری اسلامی افغانستان و مردم همکاری کنند.
شرکت کنندگان همه به درگاه ایزد متعال دست به دعا بلند کردند و برای ختم جنگ، تامین صلح، حاکمیت نظام جمهوری اسلامی، رفاه مردم و شگوفایی کشور ما دعای خیر کردند.
قابل ذکر است که به حکم رییس جمهوری اسلامی افغانستان، تجلیل از میلاد النبی (ص) در سراسر کشور برای یک هفته ادامه خواهد داشت.
همچنان رهبری وزارت اطلاعات وفرهنگ به این مناسبت با نشر اعلامیه یی از همه رسانه های کشور خواسته است که نشرات شان را در هفته بزرگداشت از میلاد النبی (ص) برابر با شان این مناسبت سترک جهان اسلام عیار کند.
حبیب سادات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا