جهان

جنگجویان کشته شده در روسیه با داعش ارتباط داشتند

مسکو – ایرنا – ۲۳ جدی – باختر
چهار جنگجوی مسلح که در درگیری با نیروهای امنیتی روسیه در جمهوری چچن فدراسیون روسیه کشته شدند، عضو یک گروه مسلح مرتبط با گروه تروریستی داعش بودند.
رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن از درگیری مسلحانه نیروهای امنیتی با گروهی از جنگجویان خبر داد که در آن چهار مرد مسلح و یک مامور نظامی کشته و در چند عملیات جداگانه نیز دهها جنگجو بازداشت شدند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز اعلام کرد: چهار جنگجوی کشته شده در منطقه کورچالوی جمهوری چچن با گروه تروریستی داعش ارتباط داشتند.
یکی از افراد این گروه شام چهارشنبه توانست از حلقه ضد تروریستی شبانه نیروهای امنیتی بگریزد که جستجو برای یافتن وی ادامه دارد.
اعضای گروه متلاشی شده متهم به انجام چندین حمله و سوء قصد به جان مقام های دولتی، نیروهای امنیتی، شخصیت های مذهبی و خانواده های آنان هستند.
از سوی دیگر، نیروهای امنیتی چچن در چند عملیات دیگر توانستند، گروهی از جنگجویان را که خطرناک بودند، شناسایی نمایند و با بازداشت آنان فعالیت های شان را متوقف کنند.
منطقه قفقاز روسیه در شمال غرب دریای خزر تا بحیره سیاه متشکل از چند جمهوری داخلی و دو ولایت در سه سال گذشته نسبتاً ناآرام بوده است و در درگیری های این منطقه دهها جنگجو، نیروی امنیتی و افراد غیر نظامی کشته و مجروح شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا