اخبارجامعه

عدم فعالیت پروژه های میثاق شهر وندی در کندز

کندز، 21 جوزا، باختر
مسئولان ادارۀ میثاق شهروندی در کندز می‌گویند : با روی‌کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان وضعیت کاملا خوب است ولی از تحکیم امارت اسلامی تا کنون که ۹ ماه می‌گذرد، برنامه میثاق شهروندی که قبل از آن فعالیت داشت، پروژه‌های خود را در کندز نسبت عدم توجه حمایت کننده آن توقف داده است
این مطلب را مطیع‌الله سعیدزی مسئول مالی ادارۀ میثاق شهروندی به خبر نگار آژانس باختر گفت که این ادارۀ تا هنوز معاشات کارمندان خود را نپرداخته است و پروژه‌های نیمه‌کاره شان که از قبل بجا مانده است نیز به همان حالت باقیمانده است.
وی گفت که این برنامۀ از سوی بانک جهانی تمویل می‌شد که برای چهار ولایت زون شمال‌شرق، برای ده سال در نظر گرفته شده بود اما بعد از امارت اسلامی بانک جهانی معاشات ۸ ماهه ۵۰۰ تن کارمندان را نپرداخته است.
وی از امارت اسلامی خواست با تفاهم این برنامه به کار خود آغاز کنند زیرا حالا امنیت تامین است.
سعیدزی افزود: با آن‌ که وزارت احیا و انکشاف دهات چندین مراتب خواهان تادیه معاشات کارمندان ادارۀ میثاق شهروندی و هم‌چنان در جهت تطبیق پروژه ‌های انکشافی به گونۀ رسمی شده است، اما متاسفانه تاهنوز درین باره توجه صورت نگرفته است.
در همین حال مولوی اسدالله حامد رئیس احیاء و انکشاف دهات کندز نیز این مشکل را می‌پذیرد و می‌گوید که طور مکرر مشکل برنامه میثاق شهروندی را با وزارت احیاء و انکشاف دهات در میان گذاشته است و تا هنوز از سوی بانک جهانی توجه نشده است.
وی اظهار داشت که بانک جهانی باید این برنامه مفید خود را از سر آغاز کنند اکنون امنیت به گونه بهتر در کندز تامین است و موسسات ملی و بین‌المللی می‌توانند در جهت تطبیق هر نوع پروژه‌های انکشافی در کندز فعالیت کنند.
لازم به ذکر است که برنامه ملی میثاق شهروندی در بخش‌های تطبیق پروژه‌های ساخت و ساز مکاتب، کاسا ۱۰۰۰، حفر چاه‌ها برای خانوادۀ های کوچی در کندز و هم‌چنان برنامه دسترخوان ملی به سطح کندز فعالیت‌های داشت. برمک بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا