سیاست

محمد اشرف غنی با خانم فدریکا موگرینی مسؤول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا، دیدار کرد

کابل باختر 8 قوس
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته در حاشیه کنفرانس ژنیو در مورد افغانستان، با خانم فدریکا موگرینی مسؤول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا در مورد مذاکرات صلح، انتخابات و گسترش همکاری و مناسبات میان افغانستان و اتحادیۀ اروپا، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار رئیس جمهور با اشاره به همکاری ها، دستآوردها و پیشرفت ها در عرصه های مختلف صحبت کرده، گفت که نقش و همکاری اتحادیه اروپا در عرصه های متذکره ارزشمند بوده که من به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان از آن قدردانی می کنم.
در مقابل، خانم موگرینی دستآوردهای حکومت را در عرصه های ایجاد تحرک و اتصال منطقه یی، ترانزیت و تجارت، زیربنا، صلح و تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی مورد ستایش قرار داد و برگزاری موفقانۀ انتخابات ولسی جرگه را به رئیس جمهور و مردم افغانستان تبریک گفت.
وی افزود که اتحادیۀ اروپا از روند صلح تحت رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می کند و ما آمادۀ همکاری در عرصۀ صلح و همچنان انتخابات که به اراده و تصمیم مردم و حکومت افغانستان در زمان تعیین شده برگزار می گردد، آماده همکاری هستیم.
مسؤول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا، گفت که آنان آماده اند تا برای همه‌شمول ساختن روند صلح، اصلاحات پس از روند صلح، کمک به آنانی که به روند صلح می پیوندند و به خانواده های شان، ضمانت روند صلح، همکاری های منطقه یی وهم‌چنان تطبیق و ضمانت پروژه های بزرگ با افغانستان همکاری کنند.
در این دیدار رئیس جمهور کشور و مسؤول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا بر ایجاد گروپ کاری مشترک به ‌منظورتطبیق تعهدات متذکره، توافق نمودند. احمد ضیا احمدی 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا