اقتصاد

نشست مشترک تجار افغانستان – پاکستان برگزارشد

 

کابل باختر/ 17/ میزان

نشست مشترک هیئت تجارتی پاکستان – افغانستان امروز در کابل برگزار گردید.

به گزارش آژانس باختر،هدف از این نشست را جستجوی راه های بیرون رفت از مشکلات موجود تجارتی و گسترش و استحکام مناسبات تجارتی ، اقتصادی میان افغانستان و پاکستان تشکیل میدهد.

درآغاز این نشست خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان و معاون اتاق مشترک افغانستان و پاکستان صحبت کرده گفت که میزان تجارت میان افغانستان سالانه بالغ به یک و نیم ملیارد دالر میرسد که قسمت اعظم آنرا واردات کالا های پاکستانی به افغانستان تشکیل و صادرات افغانستان حدود دو صد ملیون دالر میباشد.

بعداً زبیر مویتوال رییس هیئت و رییس اتاق تجارت افغانستان  پاکستان در صحبت خود از سهولت زیاد تجارتی برای سرمایه گذاری خارجی که در افغانستان مهيا گرديده گفت که تجار و سرمایه گذار پاکستانی آماده میباشند که درافغانستان سرمایه گذاری مشترک و انفرادی نمایند.

رییس هیئت تجارتی پاکستانی اضافه نمود مشکلات موجود در عرصه تجارت را میتوان ازطریق مقامات حکومتی حل کرد.

 همچنان مزمل شينواری معین تجارتی وزارت تجارت و صنایع ضمن صحبتی گفت وزارت تجارت و صنایع از فعالیت اتاق تجارت مشترک افغانستان – پاکستان حمایت میکند و آماده است که مشکلات تجار دوکشور را با مقامات حکومتی دوکشور حل نمایند.

 دراخیر جلسه، هیئت 35 نفری پاکستانی در چند دسته تقسیم شده با تجار افغانی روی مسایل تجارتی در بخش های قالین ، دواسازی ، میوه تازه و خشک ، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ، مواد ساختمانی ، موادغذایی و سنگ مرمر صحبت نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا