جهان

تیموتی ویکس استرالیایی ‘امید’ مرا در بند طالبان زنده نگهداشت

سدنی/ وی او ای نیوز/ 11 قوس/ باختر
تیموتی ویکس، استاد استرالیایی پوهنتون امریکایی افغانستان پس از رهایی از بند طالبان در یک گفتگوی تلویزیونی گفته است که در شب‌ها و روزهای سخت در زندان "امید" را از دست نداده بود.
طالبان این شهروند استرالیایی را با کوین کینک یک استاد دیگر پوهنتون امریکایی افغانستان، در بدل رهایی سه عضو ارشد این گروه در ماه نومبر پس از سه سال اسارت، آزاد کردند.
طالبان این استادان را در ماه اگست ۲۰۱۶ میلادی از بیرون محوطۀ پوهنتون امریکایی افغانستان از کابل اختطاف کرده بودند.
بر بنیاد گزارش خبرگزاری رویترز، ویکس که پس از رهایی برای نخستین‌بار در گفت وگوی تلویزیونی استرالیایی "ای.بی.سی" در سدنی، احساساتی معلوم می‌شد، گفت: "شرایط سخت و طولانی" زندان بر وی تاثیر گذاشته است.
ویکس در این برنامه تلویزیونی گفت که باربار احساس کرده بود که خواهد مرد و هیچگاهی نخواهد توانست افرادی را که دوست دارد دوباره ملاقات کند.
او گفت: "به اراده خداواند، من اینجام. من زنده و مصوونم و آزاد شده ام. بدون این در جهان به هیچ چیزی نیاز ندارم".
ویکس گفت که خلاف توقع زمان طولانی را در زندان باقی ماند، اما در این مدت هیچگاهی ناامید نشد: "اگر امید را از دست بدهی، چیز اندکی برایت باقی خواهد ماند".
تیموتی ویکس ۵۰ ساله، روز پنجشنبه پس از رسیدن به استرالیا گفت که به باور وی، برای رهایی او و کوین کینک امریکایی-استاد دیگر پوهنتون امریکایی-افغانستان به شمول عملیات نیروهای بحری امریکا، شش بار تلاش صورت گرفته بود. بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا