جامعه

کمبود آب شهروندان کابل را نگران کرده است

کابل/باختر/6 اسد
باشنده های برخی از ساحات کابل از نبود آب دچار مشکلات اند ، ذخایر آبی در کابل به گونه بی پیشینه یی کاهش یافته است و در برخی از ساحات این شهر چاه ها به کلی خشکیده است و مردم آب مورد ضرورت شان را با مشکلات فراوان فراهم میکنند .
محمد یونس باشنده پل حسن خان چهلستون به آژانس باختر گفت که چاه های اکثریت منازل در آن محل خشکیده است و بیشتر باشنده ها توان حفر چا های عمیق را ندارند و با زحمات فراوان آب مورد نیاز شان را از دور دست ها فراهم میکنند .
محمد یاسین باشنده ده دانا گفت که شماری از افراد متحول با حفر چاهای عمیق و استفاده بی رویه آب از سوی آنان سبب خشکیدن چاه های محل شده است .
وی گفت که باید دولت به خصوص وزارت انرژی و آب در این زمینه راهکاری در پیش گیرد و راه و چاره یی بیندیشد.
همین حال شماری از باشنده های ناحیه سیزده هم و ششم شهرکابل نیز از خشکیدن چاه های منازل شان دچار نگرانی شدید شده اند .
از سوی دیگر باشنده های خیرخانه نیز از کاهش بی پیشینه آب در نل های منازل شان شاکی اند  شماری از این باشنده ها مدعی اند که جریان آب در نل های منازل شان بسیار کاهش یافته است و در برخی از ساحات به روز ها آب وجود ندارد.
آنان نیز از این ناحیه نگران اند  و از مسوولان امور به خصوص ریاست آبرسانی کابل میخواهند تا در این زمینه توجه کنند .
زرمینه معلم یکی از مکاتب خصوصی و باشنده حصه دوم خیرخانه به آژانس باختر گفت که اگر به کمبود آب شهروندان به گونه جدی توجه نشود دور نخواهد بود که مردم به گونه دسته جمعی از این شهر بیجاه شوند .
اما مقامات وزارت انرژی و آب به تازگی در واکنش به نگرانی های شهروندان پایتخت گفته اند که به زودی کار پروژه بند شاه و عروس به پایه اکمال میرسد و برای تامین آب آشامیدنی دو میلیون شهروند کار پروژه بند شاتوت نیز به کمک کشور هندوستان آغاز میشود .
اما صدر الدین معاون آبرسانی شهر کابل به خبرنگار آژانس باختر گفت ما تمام ساحه را تحت پوشش قرارداده ایم و برای رسیدگی به چالش های ناشی از کمبود آب طرح های روی دست است و به اساس آن به تعداد مغزن های آب افزود میشود.
وی افزود که نل های آب اضافی را از شماری منازل قطع خواهند کرد تا به هر شهروند آب کافی فراهم کرده بتوانیم .
وی همچنان خاطر نشان کرد که ریاست آبرسانی در حال حاضر به کمبود بودجه روبروست و تعداد کارمندان آن ریاست نیز اندک میباشد .نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا