اخبارجهان

لندن، استفاده روسیه از جدایی‌ طلبان اوکراینی درجنگ با اوکراین

لندن، ۱۶ جوزا، باختر
نهادهای اطلاعاتی انگلستان، مدعی شده اند که روسیه برای بدست آوردن کنترل شرق اوکراین از نیروهای جدایی طلب این منطقه با هدف کاهش تلفات جنگی سربازان خود استفاده می کند.
آژانس باختر به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی سازمان های استخبارات انگلیس، روسیه از نیروهای جدایی طلب منطقه مورد مناقشه در اوکراین برای حملات زمینی استفاده می کند تا تلفات جنگی نیروهای خود را کاهش دهد.
نهادهای اطلاعاتی انگلیس مدعی شده اند که روسیه پس از متحمل شدن خسارات سنگین در جنگی که تاکنون بیش از ۱۰۰ روز به طول انجامیده، شروع به بسیج جنگ جویانی از منطقه لوهانسک اوکراین در حملات زمینی برای اعلام تسلط بر سیورودونتسک در شرق اوکراین کرده است. وزارت دفاع بریتانیا این اقدام روسیه را به دلیل کاهش تلفات متحمل شده روسیه دانسته است.
نیروهای جدایی طلب منطقه لوهانسک از سال ۲۰۱۴ در یک شورش تحت حمایت روسیه، همراه با نیروهای دیگری از منطقه دونتسک علیه اوکراینی ها می جنگند.
هرچند نهادهای استخبارات انگلیس در این اطلاعات خاطرنشان کرده اند که نیروهای جمهوری خلق لوهانسک تجهیز و آموزش ضعیفی دارند و در مقایسه با واحدهای معمول ارتش روسیه فاقد تجهیزات سنگین هستند.
اوکراین تا کنون توانسته با استفاده از ضد حملات، نیرو های روسی را در سیورودونتسک به عقب براند. اما چنانچه نیروهای روسیه بتوانند شهر را تصرف کنند، تسلط مهمی بر منطقه در شرق اوکراین بدست می آورند و می توانند کنترل منطقه استراتژیک منتهی به شبه جزیره کریمه را به دست آورند. میران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا