سیاست

معاون رییس جمهور به روند شفاف انتخابات در افغانستان تاکید کرد

کابل باختر 2 سرطان
محمدیونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری امروز در دیدارش با  رئیس و هیئت ر هبری و ده ها تن از اعضای شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر،  یک بار دیگر بر روند شفاف انتخابات در افغانستان تأکید کرده یاد آور شد که انتخابات یکی از نماد های نظام دموکراتیک و مردم سالار در کشور بوده و بازتاب دهندۀ ارادۀ متین و استوار مردم ما می باشد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون اول ریاست جمهوری در این دیدار که در تالار کنفرانس های کاخ مرمرین با رئیس و هیئت ر هبری و ده ها تن از اعضای شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر انجام شد، افزود که  مردم افغانستان دوازده سال پیش از امروز  بربنیاد توافقات اجلاس بن، اساس نظام مردم سالار را درکشور خویش گذاشتند تا  بر مبنای آن آیندۀ کشور مبتنی بر نظام های موروثی و خودکامه نباشد و ما موظف هستیم آن را حراست کنیم.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که مردم افغانستان بنابر باوری که به نظام انتخابی در کشورشان داشتند طی سیزده سال گذشته انتخابات دایر کردند و با رفتن به پای صندوق های رای، تمثیل دموکراسی کردند  و در این راه  با دادن قربانی روز انتخابات را به جشن ملی مبدل نمودند.
معاون اول ریاست جمهوری خاطر نشان کرد که من با هرگونه تقلب به سود هرکسی که باشد مخالف هستم و آن را مرگ دموکراسی و اعتماد مردم به نظام و آینده ،  میدانم .
معاون اول ریاست جمهوری همچنان یاد آور شد که همه مساعی باید در مسیر انجام موفقانه روند انتخابات سازمان دهی گردد زیرا ناکامی این روند به معنای ناکامی مردم ما می باشد.
در این دیدار چهار تن از اعضای شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر نیز صحبت کرده در سخنان شان بر روند شفافیت در روند انتخابات، جدا کردن آرای پاک از ناپاک، پایان دادن به نگرانی های مردم که  از اثر طولانی شدن روند انتخابات  بوجود آمده است و باعث رکود وضعیت اقتصادی مملکت در همه بخش ها گردیده است، صحبت نموده از معاون اول ریاست جمهوری خواستند تا به عنوان شخصیت شماره دوم مملکت در برطرف نمودن نگرانی های مردم کشور و استقامت بخشیدن روند انتخابات در مسیر درست آن،  همکاری کنند.
معاون اول ریاست جمهوری به اعضای شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغییر وعده داد که مسئولیت خویش میدانم تا نگذارم پایان روند انتخابات آغاز بحران در کشور باشد که در آن صورت دست آورد های ما در سیزده سال گذشته نابود خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا