جهان

آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج می شود

واشنگتن – بی بی سی نیوز – ۳۰ جوزا – باختر
آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خارج می شود. آمریکا این نهاد را به ریاکاری، بی اعتنایی به نقض حقوق بشر در برخی کشورها از جمله ایران و اتخاذ مواضع مغرضانه علیه اسرائیل متهم کرده است.
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد دیروز  این تصمیم را در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، حین اعلام این خبر در کنار خانم هیلی ایستاده بود.
نیکی هیلی با اشاره به اعتراضات سال گذشته در ایران گفت: "در ماه دسامبر و جنوری که حکومت ایران صدها شهروند را صرفا به خاطر بیان نظرات شان کشت و دستگیر کرد، این شورا واکنشی از خود نشان نداد."
نیکی هیلی همچنین شورای حقوق بشر را به "خصومت تمام نشدنی" با اسرائیل متهم کرد و گفت این نهاد در سال میلادی جاری پنج قطعنامه علیه اسرائیل تصویب کرده است "بیش از پنج برابر تعداد قطعنامه هایی که در مجموع علیه کوریای شمالی، ایران و سوریه به تصویب رسانده است."
سخنگوی آنتونیو گوترش،  سر منشی سازمان ملل متحد، در واکنش به این تصمیم طی بیانیه ای گفته است: " سرمنشی بسیار ترجیح می داد که ایالات متحده در شورای حقوق بشر باقی می ماند. ساختار حقوق بشر سازمان ملل متحد در ترویج و دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان نقش مهمی ایفا می کند."
رعد الحسین، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیرا گفته بود که "مردم فلسطین نیم قرن است که زیر اشغال نظامی زندگی می کنند". او افزود که اسرائیلی‌ها نیز حق دارند در امنیت و بدون ترس از خشونت زندگی کنند و افزود: "نتیجه ادامه اشغال، محکوم بودن مردم در هر دو طرف به تحمل رنج بیشتر است."ختم / فریده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا