سیاست

اعلامیه مطبوعاتی مشرانوجرگه شورای ملی درمورد اظهارات رییس جمهوری ایالات متحده امریکا در قبال افغانستان

کابل باختر اول اسد
مشرانوجرگه شورای ملی، سخنان ناموزون وغیر مسوولانه دونالدترامپ رییس جمهوری ایالات امریکا دریک کنفرانس مطبوعاتی  که گفته است(می تواند جنگ افغانستان را در ده روز خاتمه دهد که در این صورت این کشور ده میلیون تلفات می دهد واز نقشه جهان حذف می شود که این کار را نمی کنم) انتقاد می کند  و خلاف اصول دیپلماتیک می داند.
اساساً ایالات متحده امریکا ومردم متمدن آن از شرکای سیاسی وستراتیژیک افغانستان اند و بر سر مبارزه برضد تروریزم جهانی که امنیت جهان را به مخاطره انداخته است ؛ تعهدات وروابط کاری خیلی عمیق را با هم استوار کرده اند ومشترکاً کار می کنند.
مردم افغانستان از موضع گیری‌های احساساتی وخشونت بار ترامپ اگرچه یک موضع گیری فردی وی به حساب می شود و بدون شک خارج از دایره تعهدات رسمی دو کشورباهم دوست ، عنوان شده است ، متعجب شده است که چگونه چنین جملاتی، پس از ملاقات باعمران‌خان صدر اعظم دولت تروریست پرور پاکستان از زبان رهبر این کشور بزرگ وشریک روزهای دشوار ما می برآید که دستان این رهبران پاکستانی به خون‌ بی گناهان افغان وعساکرایالات متحده امریکا رنگین می باشد.
مشرانوجرگه شورای ملی به این باور است که افغانستان نه بلکه پاکستان زادگاه تروریزم باید از نقشه جهان محو شود زیرا افغانستان تروریست پرور نیست و با ایالات متحده امریکا یک شریک سیاسی ومتعهد است نه کدام ایالت زیر دست این وآن کشور اجنبی؛ واین ملت سرافراز ولو در هرقدر شرایطی نا گواری هم که قرار داشته باشد هیچگونه توهین یا سر زوری زورگویان اجنبی را در طول تاریخ نپذیرفته است و نخواهد هم پذیرفت وکلید سر نوشت خود را  به دست هیچ کشوری نخواهد داد.
به این ملحوظ مشرانوجرگه شورای ملی از کانگرس ایالات متحده امریکا ،شخصیت‌ها ونهادهای سیاسی ، علمی ومدنی ومردم متمدن وبافرهنگ امریکا می خواهد که با تمرکز برگفته‌های غیر معمول ترامپ و تعبیر وتفسیر آن ، با ما همنوا شوند واز طرف خود نیز چنین اظهارات و بی مورد را ، مورد نکوهش قرار دهند . نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا