گزارش ها

سربریدن یک پسر یازده ساله، از سوی دعشی ها در جوزجان

کابل باختر/29/ حمل
محاکمه صحرایی و قتل افراد ملکی آنهم بدون هیچ توجیه شرعی و قانونی، دشمنی در برابر دین و بشریت بوده که عاملان آن جز نفرین خداوند جبارو نفرت مردم چیزی دیگری بدست آورده نمی توانند.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: طالبان و داعشی ها بار دیگر مرتکب جنایات شنیع در کشور شدند، جنایات که با شریعت در تضاد وخارج  از چوکات اسلامی بوده و در هیچ قاموس انسانی جایز دانسته نمی شود.
دو روز قبل افراد مسلح که خود را وابسته به گروه داعش معرفی میکنند، یک کودک یازده ساله را در ولسوالی درزآب ولایت جوزجان سر بریدند.
جرم که داعش برای این پسر بچه ساخته بود این که شوهر خواهر او عضو پولیس محلی است و این پسر برای او، جاسوسی میکرد.
دورتر از جوزجان، افراد مسلح وابسته به گروه طالبان ، سرنشینان یک موتر فلاینکوچ را که از غور روانه دایکندی بود در حومه شهر فیروزکوه از موتر پیاده و با دلایل خود ساخته، غیر موجه و غیر انسانی آنان را تیر باران کردند، در این محاکمه صحرایی طالبان سه نفر به شهادت رسیده و دو تن دیگر را زخمی و سه نفر را هم با خود بردند.
آنچه در ولسوالی درزآب ولایت جوزجان ویا منطقه بره خانه، شهرفیروزکوه مرکز ولایت غور اتفاق افتاد، نخستین جنایت از سوی گروه های تروریستی در افغانستان نیست و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که این آخرین رویداد هم باشد.
یکی از شیوه ای که گروه های تروریستی در افغانستان به آن تمرکز دارند، ایجاد فضای رعب و وحشت در میان روستانیشنان است که مناطق آنها یا تحت تسلط طالبان قرار دارد ویا اینکه به گونه از فعالیت این گروه ها متاثر است.
طالبان و داعشی ها با محاکمه صحرایی و قتل افراد به نام جاسوس، یا تامین انصاف  میان باشنده گان این محلات، در حقیقت تلاش میکنند تا هیچ صدای  اعتراض  علیه آنها بلند نشود و هیچ کس نتواند در برابر این گروه ها ایستاده شود ورنه طالبان که خود را برخاسته از مدارس دینی میدانند و ادعای بلند تحقق شریعت را دارند، قتل یک انسان نا بالغ  را آنهم به اساس یک اتهام کاذب به چه مفهومی توجیه میدارد؟ ویا این که چند مسافر بدون اسلحه را در مسیر راه به دلیل منسوب بودن به یک قوم و مذهب خاص تیر باران کردند.؟
این عملکرد به جز از برنامه ترویج نفرت میان  پیروان مذاهب در افغانستان و تقابل قومی و مذهبی در کشور چیزی دیگری نیست.
طالبان و داعشی ها که مردم افغانستان، هیچ فرقی را میان آنها نمی بینند، با ماموریت خون  و آتش به افغانستان فرستاده شده اند، این دو گروه که ماموریت های فراتر از مرزهای افغانستان دارند به عقیده رهبران و گرداننده گان بیرونی شان ٬ تنها از راه وحشت و ترور میتوانند مردم را در کنترول شان داشته باشند.
این دو گروه به منظور آنکه مردم را در تاریکی قرار دهند، قطع مسیر انکشاف افغانستان را به عنوان یک استراتیژی  دنبال میکنند، مکتب را به آتش میکشند، پایه ها و شبکه های برق رسانی  را تخریب میکنند، آموزگار، انجنیر و داکتر را به قتل می  رسانند ، بند و نهر را ویران میکنند تا برای برنامه های استخباراتی کشورهای بیگانه زمنیه سازی کنند.
مگر خود زمانیکه با خطر مواجه میشوند با لباس زنانه و در پناه لباس و نام زنان فرار میکنند که نمونه آن مسوول امر به معروف و نهی از منکر گروه داعش است که با لباس زنانه در ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار گرفتار شد.
در گذشته نیز تروریستان با پناه بردن به نام زنان و لباس زنانه قصد فرار از نیروهای امنیتی را کرده اند.
پس آنانیکه غیرت رو برو شدن با نیروهای امنیتی را ندارندو با لباس زنانه فرار میکنند، چگونه میتوانند حرف از تحقق شریعت بزنند؟
این گروه ها به مسلمانی، دوستی، اوخوت و برادری، عدالت وانصاف باور ندارند، آنها بقای شان را در ادامه جنگ و وحشت در کشور میدانند از طرف دیگر عملکرد این گروه نظیر سر بریدن یک پسر بچه یازده ساله و یا تیر باران مسافرین یک بس اوج بحران امنیتی را در کشور نشان میدهد و ثابت میسازد که مصونیت شهروندان در کشور سخت شکننده  است با تاسف  مسوولان ٬ چنین حوادث را با محکوم نمودن و یا هم توظیف هیت های بررسی  کننده  و یاهم با شعار انتقام گیری زود فراموش  میکنند.
مردم توقع دارند که مسوولان دستگاه امنیتی ٬ دفاعی و کشفی خون رحیم داد یازده ساله و شهدای دیگر را از یاد نبرند. محکوم کردن کار شما نیست مردم عمل میخواهند. #تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا