اقتصاد

وزیر مالیه خواستار کمک های بیشتر شد

کابل باختر/ 3/ثور
اکلیل حکیمی، وزیر مالیه  به تداوم ملاقات در حاشیه ای نشست بهاری بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در شهر واشنگتن ، با خانم آنتی دیکسون، معاون بانک جهانی برای آسیای جنوبی ملاقات نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت مالیه به آژانس باختر، در این ملاقات در رابطه به اصلاحات خدمات ملکی برای بهبود ارائه خدمات، آماده گی ها برای تطبیق پروژه های مشارکت عامه و خصوصی، پروژه های انرژی بالخصوص پروژه برق سولر، استقرار مجدد مهاجرین و عودت کننده گان، حمایت بانک جهانی در عرصه تطبیق و دیزاین پروژه ها و دیگر مسایل مهم بحث و تبادل نظر صورت گرفت. وزیر مالیه خواستار کمک های بیشتر مالی بلاعوض از طریق ۱۸ منابع اختصاصی انجمن انکشاف بین المللی (IDA) برای افغانستان گردید.
وزیر مالیه طی ملاقات جداگانه با معاون رشد اقتصادی، امور مالی و مؤسسات در رابطه به اهمیت کمک های مشروط به منظور اصلاحات و فراهم سازی وجوه برای انکشاف اولویت ها بحث و گفتگو نمود. وی از سفر قریب الوقوع معاون بانک جهانی جهت همکاری با دولت افغانستان و شرکای انکشافی در زمینه اصلاحات و ساختار مؤثر کمک رسانی استقبال کرد.
علاوتاً وزیر مالیه طی ملاقات با رئیس عملیاتی نهاد تضمین سرمایه گذاری چندین جانبه(MIGA)  در رابطه با تضمین سرمایه گذاری مستقیم خارجی  در افغانستان، بحث همه جانبه نمود. وزیر مالیه با تأکید روی اهمیت آموزش سهم داران در رابطه به چگونگی کار تضمین سرمایه گذاری چندین جانبه، او را به کابل دعوت نمود تا با دولت افغانستان و بخش خصوصی در رابطه تضمین این نهاد کار نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا