گزارش ها

مصردربازسازی وبهترشدن روند اقتصادی وفرهنگی هرات کمک می کند

شهرهرات 16 میزان باختر
مصرعلاقمند مشارکت دربازسازی وتوسعه همکاری های اقتصادی وفرهنگی به خاطرکمک به تسریع روند انکشاف ولایت هرات میباشد.
ماجدعبدالرحمن سفیرکبیرکشورعربی مصردرکابل دردیدارباسید فضل الله وحیدی والی هرات گفت:"این کشورعلاقمنداست تاازطریق اعزام متخصصین امورشهرسازی ،صحی ،زراعتی وباغداری به ولایت هرات ،اعطای بورسیه های تحصیلی به جوانان؛تدارک سفردهقانان وباغداران به کشورمصر زمینه را به تقویت سکتورزراعت وباغداری هرات کمک کند.
اوگفت این همکاری هاازطریق ریاست نماینده گی وزارت خارجه درهرات هماهنگ خواهدشد.
والی هرات بااستقبال ازآغازهمکاری های فنی وعلمی کشورمصر؛به پیشینه روابط دوستی بین دوکشوراشاره نمود واطمنیان دادکه اداره محلی هرات نیزاقدامات اساسی بخاطرعملی شدن این برنامه ها روی دست گرفته میشود.
این برای بارنخست است که کشورمصرعلاقمند سهم گیری درامورانکشافی وکمک به تقویت سکتورزراعت وباغداری درهرات میگردد.
باوجودیکه ولایت هرات باداشتن باغ های وسیع وحاصل خیزمنبع اصلی تولید یکصدوبیست نوع انگوردرکشورمیباشد ،مسوولان میگویند این ولایت به دلیل شرایط خاص اقلیمی،بهترین مرکز برای رشد و انکشاف انگور و شفتالو درسطح کشور اعلام شده است .
نتایج ابتدایی نشان می دهد که شرایط اقلیمی هرات، ازجمله سرما و گرما، وزش باد، ارتفاع از سطح بحر درمقایسه با سایر نقاط کشور برای رشد و حاصل دهی خوب این نوع میوه ها، خیلی خوب تشخیص شده است.
هرات از بزرگترین ولایات کشور درعرصه باغداری انگور و شفتالواست در صورتی که برنامه باغداری مطابق با استندرد های شناخته شده عملی گردد و زمینه بازاریابی در سطح بین المللی فراهم گردد، باغداری می تواند به عنوان یک منبع مهم درآمد برای این ولایت تبدیل شود.
هرات از جمله مناطق غنی از میوه است که از جمله ١٢٠ نوع انگوردراین ولایت،انگورفخری،لعل،کشمشی، عسکری،پوشنگی، حسینی،روچه، لوغی،صاحبی،آبی،مسکه وشنگول خانی معروف ومشهور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا