سیاست

تفاهمنمه همكاري ميان وزارت زنان و اداره انكشافي امريكا امضا شد

كابل/14/جوزا/باختر

وزارت امور زنان امروز تفاهمنامه یی را با اداره انكشافي ايالات متحده امريكا به امضا رسانيد كه به موجب آن فارغان اناث موسسات تحصيلات عالي كشور يك دوره عملي آموزش كار را در ادارات دولتي سپري خواهند نمود.

به گزارش آژانس باختر، اين تفاهمنامه امروز از سوي داكتر حسن بانو غضنفر وزير امور زنان ورييس اداره انكشافي امريكا ر كابل امضا شد.

به گفته داكتر حسن بانو غضنفر به اساس اين تفاهمنامه هفتاد فيصد از فارغان اناث موسسات تحصيلات عالي كه درحال حاضر بيكار اند اين فرصت را خواهند يافت تا يك دوره شش ماهه آموزش كاريابي را در ادارات دولتي سپري نمايند.

اين برنامه از سال 2010 آغاز گرديده و در هر دوره يكصد نفر شامل اين پروژه آموزشي ميشوند كه در جريان آموزش امتيازات پولي و وسايل تخنيكي كار در نظر گرفته شده است.

وزير امور زنان اضافه داشت كه ما از ايجاد چنين پروژه ها نتايج خوب بدست آورده ايم و در نظر است تا اين پروژه به ولايات نيز گسترش يابد.

رييس اداره انكشافي امريكا در كابل خاطر نشان ساخت كه آن اداره با ايجاد همچو پروژه ميكوشد تا زمينه كار و مصروفيت سالم را براي زنان افغان که بخش عمده از جمعيت افغانستان تشکیل میدهد، فراهم سازد.

 به گفته او شصت فيصد از زنان  افغان با خشونت هاي فزيكي مواجه اند كه براي جامعه بين المللي يك خبرنگران كننده است او گفت، ايجاد چنين پروژه ها زنان ودختران افغان را به سوي خود كفايي نزديك ميسازد و ما متعهد به گسترش همچو پروژه ها هستيم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا