سیاست

سفیر کشور روسیه در کابل دردیدار با معاون ریاست اجرائیه خواهان امضای تفاهمنامۀ امنیتی با افغانستان است

کابل 3حوت باختر
الکساندر منتیسکی سفیر کشور فدراتیف روسیه مقیم کابل امروز یکشنبه با استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه در قصر مرمرین شورای وزیران دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژآنس باختر،در این دیدار سفیر روسیه از میزان و نحوه همکاری های کشورش به افغانستان به معاون ریاست اجرائیه گزارش داده گفت: مسکو از سال 2010 تاکنون برای بیش از سه صد تن از نیروهای امنیتی افغانستان زمینه آموزش های کوتاه مدت و تحصیلات عالی را فراهم کرده و به زودی گروهی از ماموران وزارت امور داخله را نیز برای آموزش به روسیه انتقال خواهد داد.
سفیر روسیه علاوه کرد که براساس قرار داد امضا شده میان آمریکا و روسیه، مسکو شصت و سه فروند هلیکوپتر ام آی 17 را به حکومت افغانستان سپرده و براساس صندوق ایجاد شده میان مسکو و ناتو پرزه های این هلیکوپترها را نیز تهیه و خلبان های افغانستان را آموزش می دهد.
سفیر روسیه گفت که کشورش خواهان امضای تفاهمنامه امنیتی با افغانستان است و ابراز امیدواری نمود که این خواست مسکو از سوی کابل جواب مثبت دریافت نماید.
سفیر روسیه همچنان گفت که حجم مبادلات تجارتی میان افغانستان و روسیه در سال گذشته حدود 966 میلیون دالر بوده است که این میزان نشان دهنده روابط خوب دوکشور است.
به گفته سفیر روسیه کمیسیون بین دولتی که در باره اقتصاد و تجارت دوکشور کار می کند، سال گذشته نشستی را در کابل برگزار کرده و ابراز امیدواری نمود با اعلان شدن اعضای باقی مانده کابینه دولت افغانستان، نشست بعدی این کمیسیون در مسکو برگزار گردد.
معاون ریاست اجرائیه ضمن قدردانی از همکاری های کشور فدراتیف روسیه گفت: حوادث بوجود آمده در دنیا، از جمله ظهور گروه افراطی بنام داعش در کشور های عراق، سوریه و لیبی و خطرات نفوذ آنها در پاکستان و افغانستان، سرنوشت تمام بشریت را تهدید می نماید و مبارزه با این پدیده نیازمند همکاری و کمک کشورهای همسایه منطقه و جهان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا