اخبارجامعهآموزش

فراهم سازی زمینه آموزش ۲۰۰ بانو و پسر به فراگیری آموزش های حرفوی در بامیان

کابل ۲۳ دلو باختر
مسوولان در ولایت بامیان می گویند که با ایجاد مراکز آموزشی حرفوی زمینه آموزش قالین بافی، خیاطی و خامکدوزی را به ۲۰۰ بانو و پسر در ولسوالی ها و مرکزآنولایت فراهم نموده اند.
دفتر مطبوعاتی ولایت بامیان بانشر این خبر می گوید: این مراکز آموزش حرفوی به همکاری موسسه اکتید به ارزش یک میلیون یورو در مرکز و ولسوالی های سیغان و شیبر آنولایت ایجاد شده است.
الحاج مولوی عبدالله سرحدی، والی ولایت بامیان که ضمن قدر دانی از همکاری موسسه اکتید ایجاد این مراکز را برای رشد صنعت دست دوزی و تولیدات داخلی در آنولایت مهم و با ارزش خواند.
والی بامیان در مراسم گشایش این مراکز از مسئول موسسه اکتید خواست که این پروژه را به ولسوالیهای ورس، پنجاب، یکاولنگ نمبر۱ و نمبر۲ و کهمرد گسترش دهند تا زمینه آموزش برای باشندگان این ولسوالی ها نیز به رشد صنعت دستی فراهم گردد.
از سوی دیگر عزیز الله اقبالی، مسئول موسسه اکتید از توجه و همکاری های همه جانبه والی بامیان در راستای تطبیق این پروژه قدردانی کرد.
حافظ نور زی امین زاده، رئیس صنعت و تجارت ولایت بامیان پیرامون اهمیت صنعت دست دوزی و تولیدات داخلی صحبت نموده و از همکاری این موسسه در رشد صنعت دست دوزی و معرفی تولیدات داخلی به بازارها و نمایشگاه های بین المللی به صنعت گران در بامیان خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا