جهان

اجساد ۳۲ مهاجر دیگر در دریاچۀ وان ترکیه یافت شد

انقره/ دویچوله/ ۲۵سرطان/ باختر
پس ازغرق شدن یک کشتی حامل مهاجران در دریاچه وان در شرق ترکیه، به اساس گزارش های نیروهای مددرسان، باز هم ۳۲ جسد دیگر یافت شده است. این مطلب را خبرگزاری ترکیه «انادولو» گزارش داده است.
مقام های ترکیه قبلا در ۲۷ جون امسال از غرق شدن یک کشتی حامل پناهجویان در دریاچۀ وان خبر داده بودند. به اساس معلوماتی که سلیمان سویلو وزیر داخله ترکیه در اوایل جولای ارائه کرد، حدود «۵۵ تا ۶۰ مهاجر غیر قانونی» سوار این کشتی بودند. شماری از شهروندان افغانستان نیز شامل این مهاجران بودند. خبرگزاری انادولو گزارش داده است که سه تن در پیوند با این قضیه در بازداشت به سر می برند. در مورد دلیل غرق شدن این کشتی تا کنون جزئیات بیشتر ارائه نشده است.
دریاچه وان قسماً در جوار ولایت بیتلیس ترکیه و بخشی از آن کنار ولایت وان این کشور، که با ایران هم سرحد است، موقعیت دارد. مهاجران همواره از مرز ایران وارد ولایت وان ترکیه می شوند و از آنجا برای رسیدن به اروپا تلاش می کنند.
در آخرین مورد، پیش از رویداد اخیر، ۷ تن در نتیجه غرق شدن کشتی آنان در دریاچۀ وان جان باختند. این مهاجران از کشور های پاکستان، بنگلادیش و افغانستان بودند. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا