سیاست

اعلامیه شورای عالی مصالحه ملی

کابل / ۲۱ سنبله / باختر

اعلامیۀ شورای عالی مصالحه ملی در پیوند به سفرهیئت عالی رتبهٔ جمهوری اسلامی افغانستان به قطر

 داکترعبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی در رأس هیئت عالی رتبهٔ جمهوری اسلامی افغانستان متشکل از محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امورخارجه واعضای تیم مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز  برای شرکت در مراسم افتتاحییهٔ نخستین دورمذاکرات صلح بین افغانان به دوحه پایتخت قطرسفر کرد.

داکترعبدالله عبدالله و هیئت عالی رتبهٔ همراهش درمراسم افتتاحیه مذاکرات صلح بین‌ افغانان شرکت می‌کنند و رییس شورای  عالی مصالحهٔ ملی به نمایندگی ازجمهوری اسلامی افغانستان دراین نشست سخنرانی می‌کند.

 رییس شورای عالی مصالحه ملی در حاشیۀ سفرش به دوحه با رهبری کشورمیزبان و تعدادی ازمهمانان ویژۀ مراسم آغاز مذاکرات تاریخی صلح میان هیئت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان دیدارمی‌کند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی پیش از مسافرت به قطر، آغاز مذاکرات صلح بین‌افغانان را یک رویداد تاریخی درمنازعات چهاردهۀ پسین خواند وابراز امید کرد که این مذاکرات به ختم جنگ جاری و برقراری صلح عادلانه، پایدار، با عزت و سراسری منجر شود.

داکترعبدالله عبدالله گفت که گذارازمرحلۀ جنگ به مرحلۀ مذاکره، گفت‌وگوومصالحه بعد از گام‌های مهم برای اعتماد سازی ازسوی دو طرف به ویژه در بخش تکمیل تبادل اسرا یک موفقیت و نشان‌دهندۀ تغییر دروضعیت است. رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی با تشکر از حمایت‌ جامعهٔ بین‌المللی و کشورهای منطقه، صلح درافغانستان را به نفع صلح و امنیت در منطقه وجهان دانست.

داکترعبدالله عبدالله ازدو طرف خواست که با در نظرداشت راهنمودهای دین مقدس اسلام، ارزش‌های انسانی، شرایط دشوارکشورومنافع ملی افغانستان از فرصت به دست‌آمده برای تحقق صلح عادلانه‌، با عزت و پایدار استفاده کنند و به سال‌ها درگیری ومصیبت مردم افغانستان پایان بخشند.

احمد ضیا احمدی
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا