سیاستاخبارTOPصحت

مولوی عبدالسلام حنفی: امارت اسلامی متعهد به معیاری سازی بخش صحت در کشور است

کابل ۱۶ ثور باختر
معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با پروفیسور داکتر عبدالکریم قیومی گفت که امارت اسلامی افغانستان متعهد به معیاری سازی بخش صحت در کشور و ارایه خدمات صحی بهتر به مردم افغانستان است.
ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا با پروفیسور داکتر عبدالکریم قیومی، دیدار کرده است.
در این دیدار، پروفیسور داکتر عبدالکریم قیومی راجع به وضعیت صحی کشور، شفاخانه‌ها و داکتران صحبت کرد و گفت که در حال حاضر در کشور به اندازه کافی داکتران متخصص در هر بخش وجود دارد و در صورت توجه به آنان و فراهم شدن امکانات و وسایل پیشرفته طبی، می‌توانند پاسخگوی مشکلات مریضان در بخش‌های مختلف باشند.
قیومی خواهان راه‌اندازی هر چه بیشتر پروگرام‌های آنلاین جهت ارتقای سویه تحصیلی و کسب دانش عصری برای محصلان شد و از مسوولان امارت اسلامی تقاضا کرد تا در قسمت تربیه و آموزش داکتران متخصص، فراهم کردن تجهیزات طبی معیاری و توسعه و معیاری‌سازی شفاخانه‌ها و مراکز صحی در سرتاسر افغانستان توجه خاص صورت گیرد.
مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا نیز در این دیدار خدمات صحی را از نیازهای اساسی مردم عنوان کرد و گفت امارت اسلامی متعهد به معیاری‌سازی بخش صحت در کشور و ارائه خدمات صحی بهتر به مردم افغانستان است.
مولوی حنفی افزود که مسوولان مربوطه تلاش می‌کنند در کنار راه‌اندازی برنامه‌های ارتقای ظرفیت برای داکتران و استخدام متخصصین ورزیده درشفاخانه‌ها و مراکز صحی، امکانات پیشرفته طبی را برای تمامی شفاخانه‌ها فراهم کنند.
معاون اداری ریاست الوزرا هم‌چنان بیان داشت که اکنون در داخل کشور ظرفیت کافی برای آموزش و تربیهٔ داکتران متخصص وجود دارد که در صورت استفادهٔ درست از این ظرفیت، بسیاری از مشکلات صحی کشور مرفوع خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا