اخبارامنیت

شمار افراد پولیس در کابل دو برابرخواهد شد

کابل/ ۸ جدی/ باختر

 امرالله صالح معاون اول رییس جمهور می گوید که باید شمار افراد پولیس در کابل دو برابر شود.

به گفتۀ صالح، این تصمیم در روشنایی برنامۀ میثاق امنیتی درکابل عملی خواهد شد.

 به گزارش آژانس باختر: با بد تر شدن اوضاع امنیتی در پایتخت، امرالله صالح، معاون اول رییس‌جمهور که حدود سه ماه می شود برامور امنیتی در کابل نظارت دارد گفته است؛ ریاست‌ جمهوری باید بربنیاد طرح میثاق امنیتی، تشکیل پولیس در کابل را دو برابر کند.

صالح امروز درصفحۀ فیسبوکش نگاشته‌است: ارزیابی مقایسه‌یی، نشان می‌دهد که حتا در حالت ثبات و آرامی، کابل کمترین شمار نیروهای پولیس را در مقایسه به جمعیت آن دارد.

 او گفته است، افزایش نیروهای پولیس با دقت انجام خواهد یافت و از ورود افرادی‌که شرایط و معیار های لازم را نه داشته باشند جلوگیری خواهد شد.

امرالله صالح همچنان گفته است، معیارهای جذب به پولیس به‌زودی تعیین می‌شود ویکی از این معیارها داشتن دانش ابتدایی از کشف و تحقیق خواهد بود.

امرالله صالح همچنان گفته‌است، مسوولیت تأمین امنیت پاسگاه‌های اطراف کوه‌های کابل از پولیس به نیروهای اردو، سپرده شده‌است.

این گفته ها در حالی بیان می شودکه چند روز پیش مسعود اندرابی وزیر امورداخله گفته بود« پولیس به زودی به وظیفه اصلی خود که تنفیذ قانون است باز خواهد گشت» در حال حاضر پولیس بیشتر در گیر جنگ با گروه های مسلح مخالف دولت است.

در این میان کارشناسان نظامی می گویند که بیشتر افراد پولیس از وظیفه شان آگاهی درست ندارند و این سبب شده است که پولیس در انجام وظایف سپرده شده موفق نباشد، بی دسپلینی، ناهماهنگی و تداخل وظیفه یی موارد عمدۀ است که دستگاه پولیس را رنج می دهد و اگر گفته های امرالله صالح که می گوید« استخدام در پولیس با دقت انجام خواهد شد» عملی شود بدون شک از بار این مشکلات می کاهد. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا