اخباراقتصادTOP

مولوی عبدالکبیر: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری درافغانستان از اولویت های امارت اسلامی است

کابل باختر / ۱۷/ دلو

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان، امروز با رهبری واعضای اتحادیۀ متشبثین دوایی و محصولات صحی افغانستان، درقصر سپیدار دیدار کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ دراین دیدار، ابتدا عبدالحکیم حمیدی رییس اتحادیۀ متشبثین دوایی ومحصولات صحی افغانستان؛ داکتر نجیب الله صاحبزاده و داکتر احمد سعید شمس معاونان این اتحادیه، به ترتیب صحبت کردند.

آنان با از وضعیت امنیتی که زمینۀ خوب کاروبار و تجارت را فراهم کرده است، ابراز خورسندی کردند و مشکلات و پیشنهاد های شان را در عرصه‌های تورید و‌ تولید ادویه و محصولات صحی، ازجمله‌ مشکلات بانکی، تعرفه‌های بالا بر مواد خام وارداتی و نبود قوانین جامع در ادارۀ دوا‌ و غذا با معاون ریاست الوزرا، شریک‌ کردند.

همچنان آنان که خواستار حمایۀ بیشتربخش خصوصی ازسوی دولت‌ بودند، از آماد‌گی شان برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در عرصه تولید ادویه و محصولات صحی در داخل کشور خبر‌ دادند.

قابل تذکر است که‌ تا اکنون ۹۵ در صد ادویه در افغانستان از خارج‌ وارد می‌شود.

آنان خواستار بازنگری قانون ادویه و حمایت از تولیدات داخلی شدند و گفتند که باید پارک صنعتی اختصاصی برای فابریکه‌های ادویه و‌ محصولات صحی ایجاد شود و درین عرصه شرایط لازم برای سرمایه گذاران فراهم شود.

معاون سیاسی ریاست الوزرا، از تاجران و سرمایه گذاران به خاطر خدمت شان به مردم تشکر کرد و گفت: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری درافغانستان از اولویت های امارت اسلامی است و برای رسیدگی به مشکلات و پیشنهادهای تان از طریق نهادهای مربوط تلاش‌های لازم صورت می‌گیرد.

باختر

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا