سیاست

رییس اجراییه: رسیدگی به وضعیت مهاجرین در اولویت کاری ما قرار دارد

کابل باختر 23 حمل
نشستی زیر عنوان استراتیژی ملی مهاجرین با حضور مسوولانِ اداره ها و نهادهای ذیربط ملی و بین المللی با ریاست داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه در قصر سپیدار برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، درین نشست رییس اجراییه کشور با قدردانی از تلاش های وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان برای رسیدگی بهتر به وضعیت مهاجرین در خارج و بیجا شدگان در داخل ، ایجاد استراتیژی ملی برای حل مشکلات مهاجرین بیجا شدگان داخلی و عودت کنندگان را نیاز اصلی عنوان نمود.
رییس اجراییه درهمین حال و با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته مهاجرین به فراموشی سپرده شده و اکنون حل مشکلات مهاجرین در داخل و خارج از کشور در اولویت کاری حکومت وحدت ملی قرار دارد، خواستار توجه جدی نهاد های ملی و بین المللی در زمینه گردید.
رییس اجراییه کشور از حضور شماری از نمایندگان از پاکستان در روزهای اخیر به دفتر کارش یاد نموده افزود که تعهد حکومت وحدت ملی به آنان این بوده است که هم در مذاکرات با مقام های پاکستانی و هم در سطح ملی به حل مشکلات آنان خواهند پرداخت.
رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در همین حال هشدار داد که هر گونه سهل انگاری در مورد مهاجرین، سرنوشت میلیون ها مهاجر را به خطر مواجه خواهد ساخت.
رییس اجراییه کشور نوع برخورد شهروندان کشور با عودت کنندگان را یکی از چالش های دیگری دانست و از نهاد های جامعه مدنی خواست تا در این زمینه تلاش نمایند.
سیّد حسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان نیز به تشریح استراتیژی ملی مهاجرین و بیجا شدگان پرداخته و تاکید کرد که توافق روی ثبت رسمی صدها هزار مهاجر افغان با مقام های پاکستانی صورت گرفته و کار روی چگونگی تطبیق آن ادامه دارد.
وی از مسوولان تمام ادارت و نهاد های داخلی و خارجی خواست تا در جریان چند روز آینده مشخص نمایند که در کدام بخش ها و با چه ظرفیتی می توانند به عودت کنندگان کمک نمایند تا بر اساس طرح آنان بودجه جدید جذب گردد.
بلخی در حالی که شمار بیجاشدگان داخلی را 840 هزار تن عنوان نمود ، اعلام کرد که به زودی سروی ای را به منظور تفکیک بیجا شدگان واقعی آغاز خواهند نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا