صحت

بانک انکشافی آلمان تجهیزات وسایل و سامان آلات طبی شفاخانه بو علی سینای بلخی راتهیه میکند

کابل اول جدی  باختر
وزارت صحت عامه قرارداد خریداری سامان آلات طبی را با بانک انکشافی آلمان امضا کرد که به موجب آن برای شفاخانه 360 بستر بو علی سینای بلخی تجهیزات وسایل و سامان آلات طبی پیشرفته خریداری خواهد شد 
به گزارش آژانس باختر، این قرار دادرا داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه با همایون علمی نماینده بانک انکشافی آلمان امضا امروز کرد.
وزیر صحت عامۀ هم‌چنان افزود :«  سامان آلات و تجهیزات طبی که امروز ما قرار داد آن را با بانک انکشافی آلمان به امضا می‌رسانیم هزینه آن بالغ به  ارزش یک ملیون و شش‌صد هزار دالر میشود  که از سوی کشور آلمان پرداخت می‌گردد.»
در همین حال انجنیر محمدخان معاون اول ریاست اجراِییۀ گفت:« کشور آلمان همیشه در عرصه‌های گوناگون افغانستان را کمک و هم‌کاری نموده که می توان از ان جمله سکتور صحت، زراعت و معارف را نام برد. ما به نماینده‌گی از مردم افغانستان از کمک‌های این کشور اظهار امتنان و قدردانی می‌کنیم و خواهان هم‌کاری‌های بیشتر این کشور در عرصه‌های گوناگون استیم.»
از سوی دیگر داکتر همایون علمی معاون رییس برنامه‌های بانک انکشافی آلمان در پیوند به خریداری  این سامان آلات صحبت کرده و گفت که این سامان آلات طبی از مشهورترین شرکت های جهان با کیفیت بالا خریداری می‌شود و قرار است تا چهار ماه آینده تمام آن به شفاخانه بو علی سینای تهیه شود.
شفاخانه بوعلی سینای بلخی در پنج طبقه به گونۀ معیاری در شهر مزار شریف  ساخته شده که اخیراً به وسیلۀ رییس جمهور کشور  گشایش یافته است. با گشایش این شفاخانه نه تنها ارائۀ خدمات صحی برای باشند‌گان  بلخ؛ بلکه  برای باشند‌گان ولایت های هم‌جوار آن نیز فراهم میگردد. عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا