سیاست

پیام داکتر عبدالله عبدالله به مناسبت حماسه ۲۴ حوت مردم هرات

کابل باختر 24 حوت
حماسه تاریخی بیست و چهارم حوت هرات در سال ۱۳۵۷ یکی از شور انگیز ترین خیزشها وحرکت های مردمی علیه نظام الحادی حاکم درافغانستان بود که این قیام خود جوش مردمی مبارزات مردم مسلمان افغانستان علیه رژیم کمونیستی را رنگ وصبغهء تازه و خونین بخشید.
در این روز، خشم مقدس ملت مسلمان افغانستان علیه حاکمان ستمگر وابسته به بیگانه شعله ورگردید واعتراض آنها برضد باند های سیاه خلق وپرچم به اوج رسید.
بیست وچهارم حوت در حالی که هزاران تن از شهروندان قهرمان هرات بیرق های ملی را بردوش خود حمل می کردند، درصفوف فشرده و منظم با دستهای خالی به مصاف دشمن تا دندان مسلح شتافته، توپ وتانگ و ابزارهای جنگی آن را به سخره گرفتند و با سردادن شعارهای انقلابی خشم و انزار خود را از اعمال ننگین و جنایتکارانه مزدوران سر سپرده مسکو ابراز داشتند.
اگرچه در این حماسه خونین، شمار زیادی از مردان، زنان، جوانان و حتی اطفال مردم هرات به خاک و خون غلتیدند و خون سرخشان سرکها و کوچه های شهر را گلگون ساخت اما این قیام مردمی و خون های جوشان شهروندان مظلوم و بیدفاع این خطه باستانی بنیاد ستم را به لرزه در آورد و آرزوهای دشمنان مردم برای تحکیم حاکمیت ننگین کمونیستی در این سرزمین کهن را بر باد داد.
بیست و چهارم حوت هرات، به یک خاطره جاودانی و به یک فصل درخشان تاریخ انقلاب اسلامی افغانستان تبدیل گردیده است. یاد جانباختگان این حماسهء ملی تا ابد در دلهای مردم افغانستان زنده است و این حماسه پر شور برای نسل های متوالی این سرزمین ستودنی و الهام بخش خواهد بود.
ریاست اجراییه دولت جمهوری اسلامی افغانستان خاطره قهرمانی و شجاعت مردم هرات و به ویژه شهامت و مردانگی مبارزان جانباخته بیست وچهارم حوت را گرامی می دارد و از بارگاه حق برای جانباختگان این قیام مردمی، فردوس برین وبرای خانواده های داغدار شان اجر و پاداش معنوی عظیم درخواست می نماید.
دولت جمهوری اسلامی افغانستان به حیث نتیجه و محصول جانفشانی ها ومجاهدت های بزرگ ملت سرفراز افغانستان که در مراحل مختلف تاریخ این کشور اعم از دوران جهاد ومقاومت و دوره جدید برای به ثمر نشستن آرزوهای جهاد اسلامی و حفاظت از ازرشهای ملی و دینی قربانی های فراوان داده اند و رنج ومصیبت های بسیاری را متحمل شده اند، خود را مکلف و متعهد می داند تا برای حفاظت از آزادی واستقلال کشور و دفاع از عزت و نوامیس ملی همچنان استوار و خلل ناپذیر گام بردارد و ازخون پاک شهیدان و مجاهدت های رنج آلود مردم شریف افغانستان پاسداری نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا