اخبارجهان

اخراج سفیر فرانسه، شرط معترضان در پاکستان برای پایان تحصن

 اسلام‌آباد / ایرنا /۲۶عقرب/باختر

 تظاهرات ضدفرانسوی در پاکستان که از ظهر روز یکشنبه در شهر «راولپندی» و در اعتراض به هتاکی نشریه شارلی‌ابدو علیه ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) آغاز شد، اکنون به تحصن تبدیل شده است و معترضان اعلام کردند که تا اخراج سفیر فرانسه از پاکستان به تحصن ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از فعالان مذهبی و حامیان گروه مذهبی موسوم به “نهضت لبیک” تظاهرات ضدفرانسوی را از مرکز شهر راولپندی آغاز کردند و قصد پیشروی به شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان را داشتند که با مقاومت نیروهای پولیس و نهادهای مجری قانون روبه رو شدند.

رسانه‌های پاکستانی ساعت هایی پس از آغاز تظاهرات از درگیری شدید میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی خبر دادند و گفتند: پولیس برای متفرق کردن معترضان به شلیک هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شد.

براساس این گزارش، هزاران نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات ضدفرانسوی در تقاطع “فیض‌آباد، که بزرگراه اصلی منتهی به شهر اسلام‌آباد دست به تحصن زدند و رهبران مذهبی نیز اعلام کردند: تا زمانی که دولت پاکستان اقدام به اخراج سفیر فرانسه نکند، تحصن معترضان ادامه خواهد یافت. نشست شورای عالی گروه نهضت لبیک نیز همزمان برگزار شد و شخصیت‌های اصلی آن گفتند: حکومت پاکستان با اخراج سفیر فرانسه باید سفیر خود را از پاریس فرا بخواند و تمامی قرارداد تجاری و اقتصادی میان پاکستان و فرانسه را لغو کنند. همزمان فضای اسلام‌آباد پایتخت پاکستان نیز امنیتی شده است و مسوولان انتظامی با حضور پولیس و نیروهای ضدشورش جاده های منتهی به منطقه قرمز پایتخت (منطقه حفاظت شده موسوم به دیپلماتیک انکلیو و همچنین سفارت فرانسه) را به طول کامل مسدود کرده‌اند. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا