اقتصاد

کمیسیون حصول قروض دولت، بیش از 3 میلیارد افغانی را از ازنزد مقروضان جمع آوری کرده است

کابل / 9 سنبله / باختر
کمیسیون حصول قروض دولت، 3 میلیارد و 793 میلیون و 56 هزار و 790 افغانی را از نزد مقروضان جمع‌آوری کرده‌ است.
به گزارش آژانس باختر؛ نشست کمیسیون حصول قروض دولت ، به ریاست قیس باوری معاون لوی څارنوال در امور مبارزه با فساد اداری و با حضورداشت معاون عواید و گمرکات وزارت مالیه، نمایندگان ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت امور داخله و همچنان اشخاص حقیقی و حکمی که آنان قرضدار می ‌باشند، برگزارشد. دراین نشست معاون لوی څارنوال درامورمبارزه با فساد اداری، گفت: " هر شخص درهرسطحی که از دولت قرض‌ داراست باید جلب شود و برای تصفیه قروض‌ شان به این کمیسیون پاسخ بدهد."
بعد درمورد قروض وزارت‌های مالیه، معادن و پترولیم، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، وزارت زراعت، اداره‌ های هوانوردی، اترا و شاروالی کابل، بالای اشخاص حقیقی و حکمی از سوی نمایندگان آنان معلومات ارائه شد.
همچنان روی چگونگی جمع‌آوری قروض وزارت‌ها و اداره‌ های مستقل، بالای اشخاص حقیقی و حکمی نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت. اعضای کمیسیون فیصله کردند که اداره‌هایی که قروض خویش را از مقروضان جمع‌آوری می‌کنند باید در هر 15 روز به این کمیسیون گزارش دهند.
در این نشست همچنان فیصله شد که کمیسیون‌های فرعی درسطح ولایت ها به منظورتسریع و ساده شدن روند جمع آوری قروض دولت از مقروضان، ایجاد شود. کمیسیون حصول قروض دولت از اشخاص حقیقی و حکمی توانسته است از ماه حمل سال روان تا کنون مبلغ 700میلیون و 787هزار و 31 افغانی و مبلغ 895 هزار و 412 دالر امریکایی را از نزد مقروضان حصول و به حساب قطعی خزانه دولت واریز کند.
این کمیسیون از زمان ایجاد تا کنون درمجموع مبلغ 3 میلیارد و 793 میلیون و 56 هزار و 790 افغانی را ازنزد مقروضان جمع‌آوری و تحویل خزانۀ دولت کرده است. گفتنی است که این کمیسیون در ماه حمل 1398 ایجاد و به فعالیت آغاز کرده است . نجیب بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا