سیاست

وزیر خارجه افغانستان با رییس جمهور تاجکستان روی اوضاع منطقه و روابط دو کشور به بحث پرداخت

کابل باختر 30 دلو
وزیر امور خارجه افغانستان در دیدار با رئیس جمهوری تاجکستان مسایل منطقه یی و اقتصادی را به بحث گرفت.
دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر خبر داد: صلاح¬الدین ربانی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، در جریان سفر رسمی¬اش به دوشنبه، امروز با امام علی رحمن رئیس جمهوری تاجکستان، در قصر ریاست جمهوری آن کشور دیدار کرد.
رئیس جمهوری تاجکستان در این ملاقات، اظهار امیدواری نمود که سفر رسمی ربانی به دوشنبه در راستای رشد هرچه بیشتر مناسبات نیک میان دو کشور همسایه و برادر مؤثر واقع خواهد شد.
رئیس جمهوری تاجکستان همچنان به مشترکات متعدد و فرصت¬های مساعد منطقوی برای همکاری¬های متقابلاً مفید اقتصادی میان دو کشور اشاره نموده و صلح، ثبات و رفاه اقتصادی در افغانستان را به نفع آن کشور خواند. وی اطمینان داد که تاجکستان به دوام روابط حسنه و همکاری¬های سودمند با افغانستان متعهد است.
سپس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن اظهار امتنان از فرصت ملاقات با رئیس جمهوری تاجکستان، در باره اوضاع سیاسی و امنیتی، پیشرفت¬های اخیر و اولویت¬های آینده حکومت در عرصه¬های مختلف، به ویژه روند صلح، و دستآوردهای نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان در مبارزه با تروریزم معلومات ارایه نموده تأکید ورزید که افغانستان خواهان همکاری گسترده با تاجکستان در زمینه¬های گوناگون، به ویژه همگرایی اقتصادی و اتصال منطقه از راه ترانزیت و انتقال انرژی، و مبارزه با نگرانی¬ها، چالش¬ها و تهدیدات مشترک می¬باشد.
پس از ملاقات با رئیس جمهوری تاجکستان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان در باره نتایج و دستآوردهای سفر رسمی اش به دوشنبه، با خبرنگاران رسانه¬ها صحبت نمود. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا