جهان

امریکا تا سپتمبر به حالت پیش از همه‌گیری کرونا بر می‌گردد

واشنگتن/ وی او ای/۲۲ حوت/باختر
انتونی فوچی، مشاور ارشد صحی رییس جمهور امریکا در امور صحی گفت که از سطح کنونی تطبیق واکسین کووید۱۹ در امریکا بر می‌آید که این کشور تا اواخر اگست یا اوایل سپتمبر به “زندگی عادی” پیش از شیوع همه‌گیری ویروس کرونا برخواهد گشت.
فوچی در یک نشست خبری مجازی در مورد کارکرد تیم ویژۀ قصر سفید برای رسیدگی به کووید۱۹ گفت که معافیت کتلوی (گله‌یی) زمانی حاصل می‌شود که بین ۷۰ تا ۸۵ درصد نفوس امریکا در برابر ویروس کرونا معافیت داشته باشند.
او گفت که با میزان و سرعت کنونی تطبیق واکسین کووید۱۹ در امریکا، تا پایان تابستان معافیت کتلوی حاصل خواهد شد. اما فوچی گفت که تطبیق دو میلیون تا سه میلیون دوز واکسین در روز به گونۀ فزاینده جامعه را مصوون می‌کند.
مشاور صحی قصر سفید گفت که با افزایش تطبیق واکسین و مصوون سازی آسیب‌پذیرترین افراد اجتماع، برخی محدودیت‌هایی را که از سوی حکومت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وضع شده است، می‌توان برداشت.
روشل والنسکی، رییس مرکز وقایه و کنترول امراض امریکا گفته است که در حال حاضر تنها ده درصد جمعیت امریکا واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده اند. او نیز گفت که با افزایش تطبیق واکسین، می‌توان برخی محدودیت‌های وضع شده توسط حکومت فدرال را سهل کرد.
با اینحال، فوچی گفت که امتناع شمار قابل ملاحظۀ مردم از گرفتن واکسین، ریشه کن کردن کامل همه‌گیری را در امریکا با تاخیر روبرو خواهد کرد.
این در حالی است که به گفتۀ مقام‌های قصر سفید، شرکت جانسن و جانسن صد میلیون دوز دیگر واکسین تک دوز کووید۱۹ خود را به وزارت صحت و خدمات بشری امریکا فراهم کرده است.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا