امنیت

قوماندان عمومی نیروهای بین المللی : سر دسته چهارمی داعش را هم میکُشم

کابل باختر/ 25/ سرطان
قوماندان عمومی نیروهای بین المللی درافغانسان میگوید که سردسته چهارم داعش را نیز میکُشم.
جنرال جان نیکلون قوماندان عمومی نیروهای بین المللی درافغانستان میگوید که برای قدرت گیری داعش درافغانستان فرصت مساعد نخواهد شد.
او این گفته ها را پس از کشته شدن ابوسعید سردسته داعش درافغانستان بیان داشت .
ابوسعید سه روز قبل دریک حمله هوایی نیروهای بین المللی درولایت کنر از پا درآمد، همراه با او شماری از همکارانش نیز کشته شدند.
قبل از او دو سردسته دیگر داعش در افغانستان حافظ سعید و عبدالحسیب لوگری دروقایع مشابه به قتل رسیده اند.
جنرال جان نیکلون قوماندان نیروهای بین المللی و همچنان وزارت دفاع افغانستان کشته شدن سردسته داعش درافغانستان را یک پیروزی میدانند.
ابوسعید درحالی به قتل میرسد که داعش در عراق و سوریه دو کشور که خاستگاه اصلی این گروه بود ضربات کاری را متحمل شد.
اخباری وجود دارد که داعش درصدد ایجاد هسته درکشور های دیگر منجمله افغانستان ، لیبیا و فلیپین است . مگر قوماندان نیروهای بین المللی درافغانستان تاکید داردکه فرصت برای قوت یافتن داعش در افغانستان مساعد نخواهد شد و هرگاه داعش سردسته چهارمی را درافغانستان تعین کند سردسته چهارمی نیز کشته میشود.
درهمین حال منابع استخباراتی امریکا ادعا کرده اندکه طی یکی دوسال اخیر نه تنها سردسته های داعش درافغانستان بل اضافه از 20 قوماندان رده اول این گروه درافغانستان کشته شده اند.
دوسردسته کشته شده این گروه حافظ سعید و ابوسعید واکثری قوماندانان کشته شده داعش درافغانستان شهروندان پاکستان بوده اند.
داعش حدود چهارسال قبل ازسوی یک قوماندان نا راضی طالبان بنام ملا عبدالرووف خادم درکجکی هلمند هسته گذاری شد . عبدالرووف خادم که مدتی را در زندان گوانتانامو سپری نموده بود او علت زندانی شدن خود را برنامه ساخته شده ازسوی رهبری طالبان میدانست و روی همین دلیل با طالبان بریده و با داعش یکجا شده بود مگر او یک هفته بعداز این به عنوان قوماندان اول داعش هدف یک حمله هوایی قرارگرفت و جان باخت برادر زاده اش جانشین او شد مگر او نیز به سرنوشت کاکا مواجه شد.
به باور آگاهان سیاسی و کارشناسان افغان با آنکه ازداعش به عنوان یک پروژه استخباراتی یاد میشودکه به هدف تضعیف روسیه ، ایران ، افغانستان و آسیای میانه ایجاد شده است مگر هدف قرار گرفتن پیهم سردسته های داعش درافغانستان میرساندکه شکل گیری این گروه درافغانستان مشکلات خود را نیز دارد.
ختم/ تحلیل سیاسی …ک..م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا