سیاست

رئیس اجرائیه در دیدار با مسوولان اتاق تجارت سعودی؛ خواستار سرمایه گذاری آنان در افغانستان شد

کابل باختر29 میزان
عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، دیروز در شهر ریاض با مسوولان اتاق تجارت عربستان سعودی دیدار کرد و در مورد سرمایه گذاری بازرگانان و سرمایه گذاران آن کشور در افغانستان بحث نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر: در این دیدار رئیس اجرائیه گفت که افغانستان با موقعیت جغرافیایی که دارد، فرصت های زیادی را در عرصه های تجارت و ترانزیت ایجاد نموده و وی از سرمایه گذاران و بازرگانان عرب می خواهد تا در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.
وی علاوه کردکه منابع زیر زمینی افغانستان مشمول تیل و گاز و علاوه برآن، بخش زراعت، بخش های هستند که زمینه های مناسب و شرایط لازم برای سرمایه گذاری در آن آماده است.
دکتور عبدالله عبدالله تاکید کرد که حکومت افغانستان، به منظور تشویق سرمایه گذاری، در قوانین مربوطه اصلاحات آورده و سهولت های لازم را در این عرصه ایجاد نموده و اخیراً عضویت سازمان جهانی تجارت WTO را نیز به دست آورده است.
رئیس اجرائیه کشور خطاب به بازرگانان و سرمایه گذاران سعودی گفت که در این سفر، بازرگانان افغان نیز حضور دارند و وی از تجار و سرمایه گذاران عرب توقع داردکه تماس ها و ارتباطات خویش را به منظور سرمایه گذاری در افغانستان با آنان افزایش دهند.
رییس اجراییه اضافه نمود که وزیر تجارت عربستان سعودی در دیداری که با وی داشت، موافقه نمود که به زودی یک تیم کاری تخنیکی را به منظور بررسی وضعیت سرمایه گذاری به افغانستان بفرستد.
در این دیدار، مسوولان اتاق تجارت عربستان سعودی به رئیس اجرائیه کشور گفتند که به سرمایه گذاری در افغانستان علاقمند هستند و باورمند هستندکه با سرمایه گذاری در افغانستان، روابط میان دو کشور، بیشتر از پیش تحکیم و توسعه خواهد یافت.
آنان همچنان علاوه نمودندکه از فرصت های موجودِ تجارتی و سرمایه گذاری در افغانستان استفاده نموده و در این راستا با مقام های مربوطه و بازرگانان افغانستان در تماس می باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا