آموزش

دو تن از فارغان دوره دوکتورا از رساله های شان دفاع کردند

کال، 2جدی ، باختر
برای اولین بار دو تن ازفارغان دوره دکتورای پوهنځی زبان و ادبیات پشتو پوهنتون کابل امروز از رساله دوکتورای شان دفاع کردند.
در این دوره هژده محصل دوره دکتورای شان را در پوهنځی زبان و ادبیات پوهنتون به پایان رسانیده اند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، در محفلی که به همین مناسبت برگزار شد، دکتر خواجه نجیب الله عمری وزیر  تحصیلات عالی، پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین مالی، اداری و گردشگری وزارت اطلاعات وفرهنگ، حمیدالله فاروقی رییس پوهنتون کابل، استادان پوهنتون و شماری از محصلان اشتراک ورزیده بودند.
در آغاز محفل  دکترخواجه نجیب الله وزیر تحصیلات عالی فراغت اولین دوره دوکتورا را دستاورد  پوهنتون کابل دانست و گفت که فارغان در غنامندی دیپارتمنت پشتوی  زبان و ادبیات پوهنتون کابل نقش بسیار موثر ایفا خواهند کرد.
به گفته وی تولید متون علمی و تحقیقی یکی از نیاز های مبرم پوهنتون کابل به عنوان پوهنتون مادر می باشد. عمری ابراز خرسندی کرد که با فراغت این محصلان کاستی ها در بخش تولید متون علمی کاهش یابد.
لعل پاچا آزمون یک تن از فارغان رساله علمی اش را در حضور هیئت داوران که شامل دکتر زرغونه ریشتین زیور ، سرمحقق غلام محی الدین هاشمی و پروفیسور دکتر نور محمد دانش بودند ارایه کرد  و سند دکتورا بعد از ختم برایش داده شد.
بعد از دریافت سند دکتورا اشتراک کنندگان تحایف شان را به لعل پاچا آزمون به مناسبت دفاع موفقانه ادانمودند. پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین مالی، اداری و گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز تحفه خویش را برای لعل پاچا آزمون اهدا کرد. مجیب الله مرزایی 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا