سیاستTOP

نمایند گان پارلمان اندونیزیا ازجایگاه زنان در روند صلح افغانستان حمایت می‌ کنند

کابل / 5 سرطان / باختر
به سلسلۀ صحبت های بین‌الپارلمانی میان افغانستان و کشورهای مختلف منطقه و جهان به هدف تأمین صلح همه‌ شمول در کشور، امروز نمایندگان پارلمان جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری اندونیزیا، از طریق ویدیو کنفرانس، صحبت کردند.
به گزارش آژانس باختر؛ در جریان این صحبت روی اهمیت صلح و ثبات در کشور، بررسی فرصت‌های همکاری میان دوکشور در خصوص تقویۀ جایگاه زنان در روند صلح افغانستان، بحث کردند.
میررحمان رحمانی و خانم یوان مهارنی رییسان پارلمان دو کشور در پیام‌های تصویری شان در مورد اهمیت جایگاه و نقش زنان در روند صلح و رفاه در افغانستان و ضرورت تقویت همکاری‌های بین‌ الپارلمانی میان دو کشور، صحبت کردند.
رییس پارلمان افغانستان در مورد دستآوردهای دو دهۀ گذشته در عرصه حقوق بشر، نقش و جایگاه زنان در آموزش، احیا و ایجاد ساختارهای دموکراتیک در کشور صحبت کرد.
رحمانی، با اشاره به اهمیت صلح و رفاه در افغانستان، حفظ دستاوردهای سال‌های پسین و نقش زنان را در این راستا مهم دانست و بر گسترش همکاری‌های اندونیزیا با افغانستان تأکید کرد.
همچنان رییس پارلمان اندونیزیا، روی اهمیت تأمین صلح و ثبات در افغانستان و نقش بارز زنان افغان در این راستا، صحبت کرد و از تعهد و آمادگی کشورش در راستای تقویت جایگاه زنان در روند صلح و حفظ دستاورد ها در کشور، به رییس پارلمان افغانستان، اطمینان داد.
به همین ترتیب اعضای پارلمان دو کشور، روی فرصت های موجود همکاری، ادامۀ مشورت ها و کار مشترک در خصوص بلند بردن نقش زنان در روند صلح و حفظ دستآورد های سال های گذشته در افغانستان، صحبت کردند.احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا