سیاست

مجلس کابینه قرار داد ایجاد فابریکه سمنت هرات را با یک شرکت ایرانی تائید کرد

کابل باختر 26 جدی

جلسه امروزی کابینه تحت ریاست حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، برگزار گردیده و قرارداد ایجاد فابریکه جدید سمنت هرات و معدن ذغال سنگ پهلوانان آن ولایت را با "شرکت پیشگامان صنعت مجد" کشور ایران، مورد تایید قرار داد. به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر،

مطابق این قرارداد شرکت متذکره با سرمایه گذاری تخمینی یکصدو پنجاه میلیون دالر یا معادل آن به پول افغانی تولید سمنت را با ظرفیت سالانه یک میلیون تن در مطابقت با طرح پیشنهاد ارائه شده- تفحص، اکتشاف و تولید می نماید.

همچنان این شرکت موافقت نموده است تا در تمام بخش های ساختمانی و تولیدی این فابریکه شهروندان افغانستان را استخدام نماید و در پهلوی آن اعمار محل رهایشی،کلینیک صحی،مکتب، مسجد، مکانهای تفریحی و احیای 11 کیلو متر سرک از فابریکه الی سرک عمومی را برای کارمندان پروژه متذکره، نیز به عهده گرفته است.

شرکت پیشگامان صنعت مجد مکلف است تا حق الامتیاز، حق الاجاره سطح زمین ساحات و تاسیسات فابریکه سمنت و همچنان مالیات را در مطابقت با قوانین افغانستان بپردازد.

گفتنی است که وزارت معادن مطابق قوانین نافذه کشور از طریق پروسه رقابتی پس از تایید مصوبه شورای وزیران و هیات موظف، قرارداد  فابریکه جدید سمنت و معدن ذغال سنگ پهلوانان را به "شرکت پیشگامان صنعت مجد" کشور ایران سپرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا