سیاست

محمد کریم خلیلی : مردم افغانستان از هند انتظار دارند تا با انتقال تجارب شان، در پیشرفت اقتصادی همکاری نماید

کابل/12/سنبله /باختر

  از گروه پالیسی دهلی، امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار نموده و بر گسترش همکاری های دو کشورِ افغانستان و هند تأکید نمودند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر می دهد:

در این دیدار که آمرسینها سفیر جمهوری هند مقیم کابل، نیز حضور داشت، پارتا ساراتی رییس هیئت گروه پالیسیِ دهلی، گسترش روابط میان دو کشور را مهم توصیف نموده و دستاوردهای افغانستان را در دوره جدید، بخصوص در زمینه سازوکارهای دموکراسی با اهمیت خواند.

وی وجود ثبات و امنیت در افغانستان را به نفع همه کشورها، به ویژه کشورهای منطقه عنوان نموده و ابراز امیدواری نمود که این کشور به تدریج بر همه موانع و چالشها فایق آمده و به پیمودن راه خویش به سوی پیشرفت و ترقی ادامه دهد.

معاون رییس جمهور، از حسن نظر دولت و ملت هند نسبت به افغانستان ابراز قدردانی نموده و همکاریهای کشورهای منطقه به ویژه جمهوری هند را در روند رشد اقتصادی، فرهنگی و تأمین امنیت و ثبات در افغانستان با اهمیت عنوان نمود.

معاون رییس جمهور افزود که مردم افغانستان از جمهوری هند انتظار دارند تا با انتقال تجارب شان، آنان را در راستای قوام یافتن ارزشهای دموکراسی و پیشرفت اقتصادی همکاری نماید.

همچنان معاون رییس جمهور، از کمکها و همکاریهای دوامدار هند برای بازسازی و نوسازی افغانستان به ویژه در عرصه تحصیلات عالی اظهار سپاس نموده و بر افزایش و گسترش این همکاریها تأکید ورزید.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا