انتخابات

با وجود مخالفت سه دسته انتخاباتی٬ روند بازشماری آرا آغازشد

کابل/  ۱۹ عقرب/ باختر 
پس ازیک هفته تاخیر٬  کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که روند تفتیش وبازشماری آرا در 34 ولایت آغازشده است .
به گزارش آژانس باختر: حبیب الرحمن ننگ رییس  دارالانشای  کمیسیون مستقل انتخابات  عصردیروز به رسانه ها گفت که به اساس فیصله اعضای رهبری کمیسیون انتخابات تعداد 8255 محل در34 ولایت مورد بازشماری و تفتیش قرار می گیرد.
وی افرود : روند تفتیش و بازشماری آرا بر اساس قانون انتخابات، لوایح، طرزالعمل ها و فیصله های مربوطه با شفافیت کامل پیش برده می‌شود.
اوتأکید کرد که دارالانشای کمیسیون متعهد است که  نتایج ابتدائی انتخابات را به زودترین فرصت ممکن آماده تصویب و اعلام ‌کند.
کمیسیون مستقل انتخابات دراعلامیه یی از تمام ناظران ومشاهدان خواسته است که با درنظرداشت کمبود وقت ، به زمان معینه برای نظارت و مشاهده حاضرباشند.
این درحالیست که شماری از دسته های انتخابات روند تفیش و بازشماری آرا را تحریم کرده اند .
دسته های انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله ، گلبدین حکمتیار و رحمت الله نبیل روند بازشماری آرا را تحریم کردند وآغاز روند بازشماری را درشرایط کنونی غیرقانونی خواندند وبه ناظران شان هدایت داده اند که محل های بازشماری آرا را ترک کنند.
این دسته های انتخاباتی از کمیسیون انتخابات خواسته اند که روند بازشماری آرا را پس از تفکیک وتصفیه کامل آرا تقلبی  وبدون بایومتریک آغاز کند .
بربنیاد جدول زمان بندی قراراست کمیسیون مستقل انتخابات ، در23 عقرب نتیجه ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری  را اعلام کند درحالیکه  ناوقت دیروز٬روند بازشماری آرا در 34 ولایت آغازشده است به این ترتیب کمیسیون چهارروز دیگر وقت دارد که  روند بازشماری را تکمیل کند  اما رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات تاکید دارد که نتایج ابتدایی انتخابات را به زودترین فرصت همگانی می کند .
اما پیش  از این یک عضو کمیسیون مستقل انتخابات ازبهر تاخیر درروند تفتیش و بازشماری آرا گفته بود که نتیجه ابتدایی انتخابات در23 عقرب اعلام نخواهد شد.جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا