اخبارصحت

وزارت صحت عامه: واقعات موج دوم ویروس کرونا رو به کاهش است

کابل/ 18جدی/ باختر

داکتر وحید مجروح، معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه، امروز در یک نشست خبری از کاهش موج دوم ویروس کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش آژانس باختر؛ داکتر مجروح، افزایش موج دوم ویروس کرونا را تا هفتۀ چهل‌ونهم شیوع ویروس کرونا خواند و گفت که بعد از هفتۀ چهل‌ونهم به این‌سو اکنون که در هفتۀ پنجاه‌وسوم قرار داریم، واقعات موج دوم ویروس کرونا سیر نزولی داشته است.

او هم‌چنان گفت: کاهش موج دوم ویروس کرونا به معنی محو این ویروس در کشور نیست و اگر مردم نکات صحی را رعایت نکند، ممکن موج سوم شیوع کند. وی از مردم خواست تا فاصله اجتماعی، پوشیدن ماسک و شستن دست‌ها که در جلوگیری از ویروس کرونا موثر است را جدا رعایت کنند.

معین عرضه خدمات صحی، از کارکردهای کارمندان صحی که در موج اول و دوم برای تداوی بیماران کرونا تلاش کرده اند به نیکی یاد کرد و خدمات آنان را قابل ستایش خواند.

داکتر مجروح گفت: موج نخست ویروس کرونا یک تجربۀ بزرگ برای بخش صحت بود که خوشبختانه با امکانات اندک توانستیم از این بحران با حمایت ریاست جمهوری موفقانه عبور کنیم و نیز با استفاده از تجربۀ موج نخست، ما در موج دوم آسیب پذیری کمی داشتیم.

وی از شیوع نوع دوم جهش یافته ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت که نوع دوم جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای همسایه شیوع کرده است و وزارت صحت عامه تدابیر لازم را در این راستا روی دست گرفته است.

داکتر مجروح بر افزایش لابراتوارهای تشخیص کرونا در ولایت ها اشاره کرد و گفت: ما در تلاش استیم تا لابراتوارهای تشخیص ویروس کرونا را در ولایت ها افزایش دهیم.

او هم‌چنان بر بهبود عرضه خدمات صحی در شفاخانه‌ها تاکید کرد و گفت: برنامۀ تحول شفاخانه‌ها در مرحله تطبیق قرار دارد و آوردن تغییرات کلی در خدمات شفاخانه‌ها یکی از خواست‌های مهم مقام عالی ریاست جمهوری است.

مجیب مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا