جهان

عضو ارشد طالبان در پشاور بلازداشت شد

پشاور – ایرنا – 26 باختر
برخی رسانه های پاکستانی از دستگیری «حافظ محب الله» از اعضای ارشد گروه طالبان و وزیر پیشین امور دینی دولت این گروه در سال 1992 در شهر پیشاو دستگیر شده است.
روز نا مه  اکسپرس تریبیون پاکستان دیشب در خبری اعلام کردکه «حافظ محب‌الله» که در زمان حکومت طالبان بر افغانستان وزیر امور دینی دولت  این گروه بود وچندین سا ل  در شهر پشاورزندگی می کرد درین شهر   بازداشت شده است..
بر اساس این خبر، هدف از این دستگیری که  همزمان با  ورود زلمی خلیل زاد به کابل صورت گرفته ، اعمال فشار بر طالبان برای دیدار با زلمی خلیل زاد در دور جدید سفرهای منطقه ای وی به ویژه سفر هفته جاری به پاکستان یا مهم ‌تر از آن، موافقت با دیدار با نمایندگان رییس جمهور افعا نستان  بوده است .

طبق همین خبر زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ترامپ در امور صلح افغانستان که قرار بود دیروز سه شنبه به همراه آلیس ولز نماینده ویژه امریکا در امور آسیای جنوبی به پاکستان سفر کند، پس از سفر به چین به کابل رفته است..
قراربود  خلیل زاد در سفر پنج روزه خود به پاکستان به همراه آلیس ولز، با مقامات عالیرتبه این کشور در خصوص مذاکرات صلح افغانستان، خروج آمریکا از افغانسان و دیگر موضوعات دوجانبه گفت و گو کند.               آشنا
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا