جهان

پا کستان : صلح افغا نستان از تشنج هند و پا کستان متأثر خواهد شد

نیویارک – ایرنا- 14 حوت – باختر
یک مقام ارشد پاکستانی بار دیگر از تاثیر تداوم بحران منطقه یی هند و پا کستان   بر روند مذاکرات جاری صلح افغانستان سخن گفت.
آژانس خبری دولتی ایران، ایرنا به نقل از فاکس نیوزامریکا حاکی است که  «ملیحه لودهی» نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل گفته است ، ادامه تنش میان هند و پاکستان باعث می‌شود که تمام توجه اسلام‌آباد به جبهه شرقی معطوف شود و در نتیجه این احتمال وجود دارد که مذاکرات صلح افغانستان متأثراز کاهش توجه پاکستان شود.
لودهی در مصاحبه با این خبرگزاری آمریکایی افزوده است که  در صورت تداوم تنش کشمیر ، دولت اسلام‌آباد مجبور خواهد شد تا تمام توجه خود را به مساله تهدید نظامی تمرکز کند.
فاکس نیوز نوشته است که نماینده پاکستان اگر چه به ‌صورت مستقیم از برهم زدن مذاکرات صلح افغانستان در صورت ادامه تنش نظامی با هند سخن نگفته است اما اشاره خوبی به ارتباط توقف مذاکرات صلح افغانستان و نقش پاکستان در این مذاکرات کرده است.
پیش‌ از این نیز سفیر پاکستان در افغانستان هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات هند علیه پاکستان، مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان متأثر از این خشونت‌ها خواهد شد.
زاهد نصرالله سفیر پاکستان در افغانستان در پیامی توییتری گفته بود که بدون شک ادامه خشونت‌های هند علیه پاکستان تأثیر منفی بر ادامه مذاکرات صلح افغانستان خواهد داشت.
پیش‌ از این زلمی خلیل زاد ، مامور ویژه آمریکا در افغانستان نسبت به نقش پاکستان درراضی کردن طالبان برای شروع مذاکرات صلح سخن گفته بود.
مقامات پاکستان در حالی نسبت به تبعات تهدیدات دهلی جدید علیه اسلام‌آباد بر مذاکرات صلح افغانستان سخن می‌گویند که پنجمین دور مذاکرات مستقیم نماینده آمریکا با نمایندگان گروه طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر به مدت دو هفته است که جریان دارد. آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا