جامعه

شهروندان خواستار توسعه باغ وحش هستند اما مسوولان بی جواب

کابل باختر 26 سرطان
شماری از شهروندان خواستار توسعه باغ وحش کابل اند.
باغ وحش کابل در سطح  کشور یگانه محلی است که در آن حیوانات وحش کشور به نمایش  گذاشته شده است و شهروندان نیز با علاقمندی فراوان  از آن دیدن می کنند .
باغ وحش کابل در سال 1346 درجوار جاده دهمزنگ به امتداد نو آباد کابل ، ایجادشده ودر آن  انواع حیوانات وحش مشمول پرند گان ، خزنده های کشور وشماری از حیوانات وحشی کشور های بیرونی که آب و هوای آن با افغانستان به طور نسبی همگون است جا داده شده است .
پس از آنکه  نفوس بیش از حد کشور درکابل سرازیر شد ودراین شهر مسکن گزینی کرد در این محل تماشایی ، شهروندان بیشتر مراجعه  می کنند  وشماری از این شهروندان کشور درتماس با خبرنگار آژانس باختر خواستار توسعه این محل اند .
عزیز گل ثاقب آمر باغ وحش کابل درزمینه گفت که برنامه ای برای توسعه باغ وحش در نظراست این محل  درزمین های آنسوی دریا تا پل آرتل توسعه  داده می شود  اما این زمین ها ملکیت شخصی است و شاروالی کابل باید دراستملاک  آن اقدام کند.
وی گفت که دراین باغ یکصدنوع حیوان مشمول پرنده ها ، خزنده ها ، ماهی ها و حیوانات وحش درمحلات مخصوص به نمایش گذاشته شده است .
وی گفت، روز های رسمی از باغ وحش تا 2000 تماشاچی دیدن می کنند اما در روزهای رخصتی تا 6000 تماشاچی به این محل تماشایی می آیند.
او گفت، برای کلان سالان تک تماشای باغ و حش 20 افغانی ، برای خردسالانه یعنی از دوازده سال پاینتر 10 افغانی  وبرای افراد خارجی یکصدافغانی به فروش می رسد واز فی عراده  موتر در توقفگاه این باغ 50 افغانی اخذ می شود .
ثاقب خاطر نشان کرد که عواید این محل از طریق ریاست خدمات کلتوری شاروالی  کابل به حساب شاروالی  تحویل بانک می شود .
وی بیان داشت که در سال گذشته حدود 17 میلیون افغانی از عایدات باغ وحش وحدود 14 میلیون افغانی عاید پارک تفریحی شهر که مربوط باغ وحش می باشد تحویل بانک شده است .
اما شهروندان  از مسوولان امور می خواهند  تا درتوسعه  باغ وحش کابل اقدام  کنند ، زیرا مسوولان ازعاید سرشار این محل می توانند  درتوسعه وبیشتر سازی حیوانات آن استفاده کنند وبدون شک توسعه  این محل عایداتی سبب در آمد بیشتر می شود.
خبرنگار آژانس باختر موضوع استملاک زمین های آنسوی دریای کنار باغ و حش کابل را با عبدالقادر آرزو رئیس نشرات شاروالی کابل درمیان گذاشت اما او مصروفیتش را بهانه آورد واز صحبت در زمینه ابا ورزید.
به هر صورت ازجایی که باغ وحش کابل یگانه محل است که حیوانات وحش  سرزمین ما را به نمایش می گذارد واز جانب دیگرمحل  عایداتی است که عاید آن مربوط به دولت می شود پس مردم  انتظار  دارند تا به توسعه  وگسترش این محل پرداخته شود زیرا مردم می گویند که عاید سرشار باغ وحش سبب توسعه  آن شده می تواند  وبه هیچ بودجه بیرونی  ودولتی نیازی نیست اما مسوولان امور اینکه چرا به این خواست شهروندان پاسخ ارایه نمی کنند ، پاسخش را مردم باید درک کنند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا