اخبارآموزش

پیام رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف به مناسبت آغاز سال جدید تعلیمی ۱۴۰۰

کابل / 2 حمل / باختر

مسرت دارم که به مناسبت آغاز سال جدید تعلیمی ۱۴۰۰ خرشیدی، بهترین تبریکات و تمنیات خود و رهبری وزارت معارف را به پیشگاه ملت معارف پرور افغانستان به خصوص شما استادان، معلمان، دانش آموزان و رهروان قافله عظیم انکشاف علم و معرفت تقدیم می دارم.

از درگاه خداوند عزوجل استدعا می کنم که سال جدید برای کافه ملت غیور افغانستان به ویژه برای رهروان کاروان تعلیم و تربیه کشور سال نیکو و تأمین صلح سرتا سری باشد و دیگر شاهد تداوم جنگ های خانمانسوز و شیوع امراض گوناگون از جمله بیماری کووید –۱۹ نباشیم تا باشد به اهداف مطروحه خود که جذب کودکان دور از مکتب به مراکز آموزشی و عرضه خدمات تعلیمی و تربیتی برای اولاد وطن است، نایل شویم .

جای نهایت افتخار است که کاروان بزرگ معارف افغانستان کماکان سیر تکاملی رشد و انکشاف متوازن داشته و این در حالی است که در سال ۱۳۹۹ تعلیمی حدود ۹٬۷ میلیون کودک زیر چتر برنامه های تعلیمی این وزارت مصروف آموزش بودند.

هم چنان مصمم استیم که در سال جدید تعلیمی با جذب اضافه ازیک میلیون کودک واجد شرایط مکتب و ایجاد یک هزار مکتب جدید در سطح کشور به تطبیق پلان های انکشافی خود در راستای غنای بیشتر نظام معارف مؤفق و فایق خواهیم آمد.

از سوی دیگر رشد متوازن و معیاری معارف، مستلزم تطبیق نصاب واحد علمی و معیاری درسی، موجودیت آموزگاران مسلکی و ایجاد فضای سالم و مصوون آموزشی است که وزارت معارف به منظور بلند بردن کمیت و کیفیت سیستم تعلیم و تربیه در جهت عملی شدن عناصر مذکور اهتمام جدی کرده است و به صورت متداوم عناصر مذکور شامل اهداف اولیه و پلان های استراتیژیک و عملیاتی این وزارت است.

به جاست یاد آور شوم که علی رغم تمام مؤفقیت ها و دستآورد های موجود در عرصه معارف افغانستان، باز هم یک سلسله چالش ها و مشکلات، فرا راه رشد و پیشرفت معارف موجود است که روند کاری و تطبیق برنامه های ما را وقتاً فوقتاً به کندی مواجه کرده است.

رهبری این وزارت به منظور حل این چالش ها با تلاش های مستمر، همکاری و حمایت معارف پرورانه علمای کرام، بزرگان و شخصیت های با رسوخ جامعه، بخش خصوصی، اولیای دانش آموزان و معلمان را دراین زمینه ضروری می داند و از آن ها می خواهد که از برنامه های این وزارت به مثابه وجیبه دینی و ملی خودیش پشتیبانی کنند.

در خاتمه، از مسوولان مکاتب، مربیون و تمام اعضای خانواده معارف تقاضا به عمل می آید که هم زمان با آغاز سال جدید تعلیمی با در نظر داشت برنامه های آموزشی در روند پیشرفت کمی و کیفی نظام معارف در راستای تربیه سالم اولاد وطن، از هیچگونه تلاش دریغ نکنند و با جدیت تمام، دین ملی و اسلامی خود را در قبال تعلیم و تربیه فرزندان این مرز و بوم انجام دهند.احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا