امنیت

عملیات‌ های شبانه یک آٰغاز خوب برای تامین امنیت در کابل است

کابل   باختر   ۲۲  جوزا
به منظور تامین امنیت و کاهش وقایع جرمی و تروریستی در کابل ٬ امنیت ملی برنامه های تازه امنیتی به اجرا گذاشته است .
گزارشگر آژانس باختر می نگارد:با اوج گیری فعالیت های جنایی در کابل و ازدیاد فعالیت های گروه های هراس افگن در این شهر که نگرانی شهروندان کابل را در پی دارد، اداره امنیت ملی برنامه های جدیدی روی دست گرفته است . یکی از این برنامه ها ٬ آغازعملیات‌ شبانه در کابل است.
گفته شده است که این عملیات ها به اساس معلومات استخباراتی ٬ نقشه های هوایی و جی پی اس انجام می شود وتاکنون شش مورد از چنین عملیات ها در ناحیه هفتم شهر کابل انجام شده است .
این ناحیه و مناطق همجوار آن در طول یک ماه گذشته شاهد وقایع متعدد جنایی و و هراس افگنانه بوده است، حمله بر یک پاسگاه پولیس در ساحه دوغ آبادکه در آن چهار تن از افراد پولیس شهید شدند و حمله مسلحانه بر یک پاسگاه دیگر پولیس درنزدیکی للندر که در آن یک محافظ پاسگاه شهید شد و انفجار یک ماین چسپی در جاده دارالامان که مرگ پنج مامور دولتی را در پی داشت موارد نگران کننده است که نشان می دهند هراس افگنان در دل شهر کابل قادر به انجام فعالیت های هراس افگنانه می شوند.
در بحث نبود امنیت در کابل  و ازدیاد وقایع جرمی ( جنایی و تروریستی)  تنها ناحیه هفتم شهر کابل دخیل بوده نمی تواند. مشکلات امنیتی در هرناحیه و در هر گوشه شهر وجود دارد که باید به آن پرداخته شود .
شهریان کابل  ماموریت جدید امنیت ملی را با خوشبینی دنبال می کنند و آن را برای تامین امنیت در پایتخت یک آغاز خوب می دانند که باید دامنه آن به هرکوچه و پس کوچه شهر کابل گسترش یابد .
فراموش  نشود که گروه های تروریستی تنها در ماه رمضان ۳۵ حمله هراس افگنانه در کابل داشتند  که به قیمت جان شماری از شهروندان کابل انجامید.
در حالی که منسوبان امنیتی صدها کیلوگرام مواد انفجاری را از بگرامی ٬ پلچرخی و ولایت زابل کشف کردند که برای انجام حملات هراس افگنانه در ایام عید در کابل ذخیره شده بود.
این ها نشان می دهد که امنیت در پایتخت شکننده است و اگر برای مهار تهدید های امنیتی راه و چاره پیدا نشود ٬ گروه های تروریستی با اخلال امنیت در پایتخت و شهر های دیگر برای خود ٬ یک دستاویز خوب تبلیغاتی خواهند یافت و برای خود تبلیغ خواهند کرد.
شهریان کابل تاکید دارند که آنچه را که امنیت ملی به نام عملیات های شبانه آغاز کرده است، ادامه یابد.
بدون شک حلقات و چهره های ماجراجو با عناوین و اتهامات بی بنیاد در پی تضعیف این روند خواهند برآمد، مگر امنیت در پایتخت نیاز به قاطعیت دارد که باید آن را حفظ کرد. #صائم / فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا