جامعه

استفاده کننده گان مواد مخدر در ولایت پروان به دوازده هزار تن میرسد

چاریکار باختر  3اسد
از هفته بسیج ملی مبارزه علیه مواد مخدردرولایت پروان  تجلیل به عمل آمد .
پروان یکی از ولایات شمالی که زرع خشخاش در این ولایت تحت صفر قرار دارد اما استعمال  کنند گان مواد مخدر به دوازده هزار تن  میرسد .
به گزارش  خبرنگار آژانس باختر  از شهر چاریکار، عبدالمنیر رحیمی رئیس اداره مبارزه علیه مواد مخدر پروان درمحفل بسیج ملی گفت: تا مردم  علیه مواد مخدر  مبارزه نکنند  ، نابودی مواد مخدر ممکن نیست.
درهمین حال محمد عاصم عاصم والی پروان گفت: افغانستان از چند سال  به این طرف درگیر پدیده شوم  مواد مخدر  است وبا این پدیده دست وپنجه نرم مینماید اما تاکنون  این پدیده  از بین نرفته  حتی جهانی شده است .
عاصم افزود که درولایت پروان کشت  خشخاش وجود ندارد وبه این منظور سالانه  یک میلیون دالر به این ولایت کمک میشود وپروژه  های بزرگی از این طریق اعمار شده است .
والی پروان  نهاد های امنیتی ، عدلی وقضایی ، علما بزرگان را مسوول دانست که در برابر این پدیدۀ خانمان سوز مبارزه جدی داشته وبرنابودی آن تلاش ورزند.
درادامه  تجلیل از هفته بسیج ملی مبارزه علیه مواد مخدر،عبدالسلاح صدیقی عضو شورای ولایتی پروان گفت که تاعلیه مواد مخدر درکشور  مبارزه صورت نگیرد ، امنیت تامین  نخواهد شد آنان در ادامه خواستار  گسترش  شفاخانه بیست بستر معتادین دراین ولایت شده تا افرادیکه به این پدیده معتاد اند  تداوی شوند.
این درحالیست که امنیت افغانستان وجهان به مواد مخدر گره خورده واین پدیده پیوند مستقیم با مافیای داخلی وخارجی دارد ، اما تلاش  های جریان دارد تا علیه این پدیده  به سطح  ملی وبین المللی مبارزه صورت گیرد، دیده شود که این پلان ها تا چه حد تحقق خواهد یافت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا