اقتصاد

کمیسیون تدارکات ملی ۷ قرارداد را به ارزش حدود سه صد و چهل و پنچ میلیون افغانی مورد تایید قرار داد

کابل باختر 30 جوزا
جلسه کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز در ارگ دایر گردید که در نتیجۀ آن ۷ قرارداد به ارزش حدود (۳۴۵ سه صد و چهل و پنچ میلیون افغانی) مورد تایید قرار گرفت.
به گزارش دفترسخنگوی رئیس جمهور به آژانس باختر، موارد تایید شده شامل تمدید پروژۀ خدمات امنیتی در میادین هوایی بین‌المللی حامد کرزی، هرات، کندهار و مزار شریف، تمدید پروژۀ خدمات حفظ و مراقبت در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، پروژۀ تقویت و مساعد سازی زمینۀ سرمایه گذاری، پروژۀ عرضه خدمات در شفاخانه صحت روانی کابل، بخش اول پروژه‌های حفظ و مراقبت دستگاه‌های برق قطعات و جزو تام‌های اردوی ملی، مواد اعاشوی لیلیه‌های تعلیمات اسلامی ولایت زابل و مواد اعاشوی ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری می‌باشد.
رئیس جمهور غنی حین بحث بالای پروژه‌های متذکره اظهار داشت که در روند تدارکات و اعطای قراردادها، معیارهای قانونی، قیمت اقتصادی، کیفیت و شفافیت مطرح است و انحصار قراردادها که در گذشته مروج بوده، قابل قبول نمی‌باشد.
رئیس جمهور در خصوص پروژه‌های حفظ و مراقبت دستگاه‌های برق قطعات وزارت دفاع ملی گفت که در دراز مدت سیستم متذکره به دستگاه‌های تولید انرژی برق پایدار مبدل خواهد شد، که در این زمینه با همکاران بین المللی بحث جریان دارد. در جلسه وزارت دفاع ملی توظیف گردید که برای حفظ ومراقبت دستگاه‌های فعلی برق، یک دستورالعمل مشخص را تهیه نماید.
کمیسیون تدارکات ملی وزارت معارف را مؤظف نمود تا برای سال آینده روی میکانیزم مرکزی شدن قراردادهای اعاشوی لیلیه‌های ریاست‌های معارف ولایات کار نماید.
رئیس جمهور غنی تصریح نمود که والی‌ها و ادارات ولایتی باید در راستای تطبیق قانون تدارکات بگونۀ جدی تر عمل کنند و نظر به بودجه‌های منظور شده مصرف نمایند.
در این جلسه یک پروژه مربوط به وزارت معارف به دلیل عدم رعایت قانون تدارکات رد و سه پروژۀ دیگر مربوط به د افغانستان برشنا شرکت، وزارت مخابرات و وزارت معارف جهت بررسی‌های بیشتر به جلسات بعد موکول گردید.
در این جلسه بشمول مسؤلین اداره تدارکات ملی، ناظرین شفافیت از اداره سیگار، کمیسیون مالی و بودجه ولسی جرگه، کاکس پارلمانی شفافیت و اداره سیستیکا حمایت قاطع نیز اشتراک داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا