تبصره و مرور بر مطبوعات

نباید نسبت به زندگی و سرنوشت مدافعان وطن بی تفاوت بود

تبصره
کابل  باختر ۹ میزان
وارسی ومواظبت از افراد پولیس وسایر خدمت گذارن وطن که در دفاع از کشور وارزش های ملی قرار دارند یک وجیبه کاری ،اخلاقی ودینی است وهر نوع سهل انگاری را در این خصوص میتوان تا سرحد خیانت ملی محاسبه کرد .
مفسر سیاسی آژانس باختر مینگارد: وضعیت اسفبار منسوبان پولیس در  ولایت های غور، کنذر حکایه از  بر خورد غیر مسولانه حتا کین توزانه نسبت به افراد ومنسوبان پولیس دارد که با شجاعت ودرایت در دفاع از  ارزش های ملی قرار دارند وبا کم ترین امکانات علیه اعمال بیگانه وعوامل هراس افگنی وافراط گرایی در مبارزه اند.
نبود مواد غذایی،لوژستیکی ومهمات در جبهات  جنگ در ولایت های غور وکندز باعث شد تا منسوبان پولیس آنانیکه در خط مقدم جنگ قرار دارند برای رفع گرسنگی وسیر نمودن شکم شان یا از غذاهای فاسد شده استفاده کنند یا به خانه های مردم مراجعه نمایند ویا هم با خوردن نیم توته نان قاق با آب بسنده نمایند در حالیکه مسولان خود در رفاه وآسایش به سر میبرند از بهترین آسایش وامکانات معیشت در منارل و دفاتر شان سود وحظ میبرند.
آنچه دربارۀ وضعیت اسفبار نیروهای پولیس در ولایت های کندز وغور گفته میشود شمۀ  از مشکلات است که نیروهای امنیتی ما با آن مواجه اند.
این امکان بعید نیست که قهرمانان ما یعنی سربازان ما در ولایت های دیگر باهمچو مشکلات دست وپنچه نرم نکنند.
بدون شک وضعیت اسفبار بار کنونی را که منسوبان پولیس در کندز وغور متحمل میشوند ناشی از موجودیت فساد در بخش تدارکات  در وزارت داخله است  پدیده که مقامات در وزارت امور داخله به آن اعتراف میکنند.
منابع در این وزارت گفته اند که در پیوند به نبود مواد غذایی ولوژستیکی درقومندانی های امنیه غور وکندز دو تن از مامورین  بخش تدارکات تحت پیگرد قرار گرفته اند در حالیکه این دو٬ وضعیت را بر افراد پولیس تحمیل کرده اند که به مراتب بدتر از حمله وتوطیه دشمن است باید روند باز جویی از این دو وقماش آنها به گونه یی تعقیب شود که یک پرونده خیانت ملی بررسی میشود.
مساله فساد در نهاد های دفاعی وامنیتی حرف تازه یی نیست ما بارها از فروش اسلحه، مهمات ومواد لوژستیکی این نهاد ها به گروه های مسلح تروریست حرف های شنیدیم، باری هم رییس جمهور غنی وزارت داخله را مرکز فساد گفته بود مگر چگونگی  مبازره بافساد دراین نهاد ها نا معلوم باقی ماند واگر این مسایل بررسی هم شد مردم در جریان قرار نگرفتند.
امید ها از دولت افغانستان به رهبری رییس جمهور غنی که خود گفته است عدالت را در کشور تطبیق میکند این  است تا به مشکلات فرزندان این کشور٬ آنانیکه در بدترین شرایط در برابر دشمنان کشور می رزمند و سینه ها را سپر میکنند.
این است که در این خصوص جدیت بیشتر به خرچ دهند تا اعتماد وباور مردم نسبت به نظام تقویت شود ورنه در چنین یک وضعیت دیگر کسی اعتماد نخواهد کرد تا فرزندان شان را به صفوف قوای مسلح رهنمایی کنند.   تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا