سیاست

رئیس ولسی جرگه، در دیدار با نماینده گان تظاهر کنندگان، بر حفظ وحدت ملی تأکید ورزید

کابل باختر16 قوس
عبدالرؤف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه، در دیدار با نماینده گان تظاهر کنندگان، بر حفظ و تقویت وحدت ملی در کشور تأکید ورزید.
در این دیدار که شماری از وکلا نیز حاضر بودند، نخست چند تن از نماینده گان تظاهرکننده به نماینده گی از دیگران صحبت نموده، قطعنامه و شکایات شان را مطرح کردند.
آنان در حالیکه هر نوع تبعیض نژادی، زبانی، مذهبی  و قومی را در کشور محکوم کردند، اظهار داشتند که برخی از شبکه های تلویزیونی مسائل زبانی و قومی را دامن میزنند و باید جلو آن گرفته شود.
آنان همچنین درج قومیت و دین را در تذکره های الکترونیکی یک امر ضروری پنداشته، تأکید کردند که نام قوم و دین باید در کنار سایر مشخصات در تذکرۀ الکترونیکی درج گردد.
عبدالرؤف  ابراهیمی رئیس ولسی جرگه، طی صحبتی بر حفظ و تقویت وحدت ملی و روحیۀ همدیگرپذیری از سوی تمامی مردم تأکید نموده، اظهار داشت که تظاهرات مسالمت آمیز که با منافع علیای کشور و مردم عام صدمه وارد نکند، حق مدنی شهروندان در جامعۀ دموکراتیک می باشد. 
رئیس ولسی جرگه نشر موضوعات خلاف منافع علیای کشور را از سوی برخی رسانه های تصویری تقبیح نموده، وعده کرد که قطعنامۀ تظاهر کننده گان را به کمیسیون مربوط راجع می سازد  تا از طریق مراجع قانونی به آن رسیدگی صورت گیرد.
رئیس ولسی جرگه با اشاره به تصویب قانون ثبت احوال نفوس افزود که این قانون با توجه به منافع مردم از سوی ولسی جرگه تصویب شده و اکنون روند طی مراحل قانونی آن در جریان است. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا