صحت

شورای شهرچغچران ، برای شفاخانه ولایتی غور دوا کمک کرد

چغچران 10 دلوباختر
کمبود دوا ومشکلات اقتصادی بیماران  داخل بستر شفاخانه ولایتی غور ازمواردیست که بار ها ازسوی مسئولان شفاخانه مطرح گردیده ولی توجه دراین باره صورت نگرفته است.
اما این بار شورای شهرچغچران مرکزولایت غور به هم کاری شماری ازشهروندان این ولایت مقدار ی دوا را به هدف کمک به این بیماران به ارزش یک صد هزار افغانی خریداری نمودند.
حاجی نظر محمد عضو شورای شهر چغچران به آژانس باخترگفت " ما به خاطری که شفاخانه به مشکل کمبود بودجه مواجه بود مقدار دوا خریداری کردیم وبه بیماران کمک نمودیم کوشش میکنیم درآینده هم بتوانیم این کمک را ادامه دهیم."
از سوی هم جمعه گل یعقوبی رئیس شفاخانه ولایتی غور ضمن اظهار خوشی از این اقدام شهروندان، مشکلات نبود دوای کافی درشفاخانه ولایتی غور را یکی از عمده ترین مشکلات در  راه  عرضه خد مات صحی دراین ولایت میخواند.
اوگفت " بود جه ای که درسال مالی گذشته برای شفاخانه ولایتی غور اختصاص داده شده بود نظربه بیماران طی همان سال به شفاخانه بسترشده بودند هر شب به هرمریض چهل وهشت افغانی میرسید که یک خریطه سیرام هم نمیشد"
اما به گفته وی این مقدار دوا که ازسوی شورای شهر به این شفاخانه مساعدت گردیده،میتواند کمک خوبی برای مریض های بی بضاعت باشد.
ازسوی هم شماری ازکسانیکه دربستر بیماری درشفاخانه ولایتی غور هستند نیز ازاین اقدام شهروندان سپاس گزاری میکنند و آرزو میکنند که این ادویه ها به گونۀ درست برای اشخاص بی بضاعت به مصرف برسد.
این درحالیست که ازچند سال به این سو ضمن آنکه مسولان شفاخانه ولایتی غور از نبود امکانات کافی شکایت داشتند، عدم موجودیت وپرسونل مسلکی را نیز از عمده ترین چالش ها دراین شفاخان عنوان نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا