اقتصاد

کنفرانس اشتغالزایی پایدار در افغانستان آغاز به کارکرد

 

کابل 17ثور باختر

باقرائت پیام حامدکرزی رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان کنفرانس اشتغالزایی پایدار در افغانستان آغاز بکار نمود.

به گزارش آژانس باختر، در پیام رئیس جمهور که توسط  پوهاند نعمت الله  شهرانی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور دینی قرائت شد، در بخش  ازآن آمده است دولت اسلامی افغانستان تسهیل شرایط کار شایسته و پایدار را از طریق  انکشاف مهارتها و تنظیم بهتر بازار کار در اولویت های استراتیژیک خودقرارداده، وزارت کار و امور اجتماعی شهدا و معلولین را وظیفه  داده است تاجهت تطبیق آن برنامه های لازم را طرح و تطبیق نماید.

در پیام رئیس جمهور علاوه گردید، مایقین داریم  که رسیدن به این  هدف عالی زمانی میسر شده میتواند که ما دارای یک بازار کارفعال باشیم ، بازاری که در آن زمینه های سکتور های مختلف اقتصادی با کارگر ماهر مرفوع شده، با ایجادفرصت های شغلی پایدار و شایسته کارگران از حقوق و امتیازات مادی، و معنوی و اجتماعی شان برخوردار باشند.

بعدا" عبدالهادی ارغندیوال وزیر اقتصاد ضمن صحبتی گفت، سالانه پنجصدهزار  نیروی جوان شامل بازارکار میشوند که ماتوانمندی آنرا نداریم که برای تمام شان زمینه کار را مهیا سازیم و باید یک پالیسی مشخص برای جذب کار گران جدید و کسانیکه در کشور  بیکار هستند، داشته باشیم.

همچنان دراین کنفرانس آمنه افضلی  وزیر کار، امور  اجتماعی ، شهدا و معلولین گفت، هدف اساسی این کفنرانس آماده ساختن  پالیسی برای اشتغالزایی پایدار درکشور  میباشد. وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین تااکنون چندین مرکز حرفوی فنی را برای کار گران کشور ایجاد کرده که درآنها کارگران مشغول فراگیری شیوه کار به طور فنی و عصری میباشند.

دراین کنفرانس خانجان الکوزی معاون اتاق تجارت وصنایع  و شکریه بارکزی نماینده مردم درولسی جرگه پیرموان موضوعات مطروحه درکنفرانس با لترتیب صحبت نمودند.

همچنان دراین  کنفرانس نماینده بانک جهانی در افغانستان و نماینده سازمان بین المللی ،کار در کابل به همکاری ادارات مربوط با افغانستان تاکید کردند.

کار کنفرانس فردا نیز ادامه می یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا