جهان

عمران خان: پاکستان به دنبال خرید تسلیحات و روابط بهتر با روسیه است

اسلام آباد – ایرنا- 24 جوزا – باختر
صدراعظم پاکستان  دیروز  گفت: اسلام آباد می خواهد در کنار خرید تسلیحات از روسیه، روابط نظامی خود را با این کشور توسعه دهد.
عمران خان در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: در راستای بروز تغییرات در جهان، بسیار خوشحالم که پاکستان به روسیه نزدیک می شود.
وی با بیان اینکه «ما خواهان تهیه تسلیحات نظامی از روسیه هستیم» گفت: پیش از این نیز اردوی پاکستان با اردوی روسیه همکاری های نظامی داشته است.
تحلیلگران می گویند که اگرچه اردوی پاکستان در سال های گذشته به تسلیحات نظامی کشورهای غربی و چین وابسته بود ، اما در سال های اخیر انگیزه این کشور برای تهیه تسلیحات نظامی روسیه افزایش یافته است.
شبکه راشیا تودی نیز نوشت: پاکستان به تازگی خواهان خرید چندین طیاره جنگی و هلیکوپتر نظامی از جمله سوخو ۳۵ است.
راشیا تودی در گزارشی تأکید می کند که در کنار حضور و آموزش چندین افسر پاکستانی در آکادمی های نظامی روسیه، نیروهای پاکستانی تا کنون در برخی رزمایش های اردوی روسیه شرکت کرده اند.
عمران خان گفت: برخلاف گذشته که نیروهای روسیه و پاکستان در زمان جنگ افغانستان (۱۹۷۹-۱۹۸۹) مقابل هم قرار داشتند، اما هم اکنون زمان، تغییر کرده است  و من به خاطر نزدیک شدن اسلام آباد به روسیه بسیار خوشحالم.
صدراعظم  پاکستان افزود: اسلام آباد پیش از این تنها امریکا را به عنوان متحد تجاری خود می شناخت؛ اما هم اکنون چین با طرح یک جاده و یک کمربند خود، تغییرات چشمگیری در منافع منطقه یی ایجاد کرده است.
وی همچنین در مورد اختلاف میان اسلام آباد و دهلی جدید اعلام کرد: امیدوارم «نریندرا مودی»  صدراعظم هند از دوره جدید برای حل اختلافات میان دو کشور و ارتقای روابط استفاده کند.
عمران‌خان تأکید کرد: اکنون انتخابات هند به پایان رسیده است و ما امیدواریم رهبری هند از این فرصت استفاده کند و تمام اختلافات را از طریق گفت وگو حل کند.#  فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا