اقتصاد

استقبال مردم تاله و برفک از آغاز پروژه قیرریزی دره شکاری

پلخمری باختر 2 ثور
باشندگان ولسوالی های دوشی وتاله وبرفک ولایت بغلان از آغاز پروژه قیرریزی دره شکاری به حیث یک نیازمندی های اساسی شان یاد نموده، استقبال کردند.
حاجی عبدالحق یک تن از منتقدین ولسوالی دوشی ضمن ابراز خرسندی از آغاز کار مقدماتی قیرریزی شاهراه دره شکاری از آن به حیث یک پروژه بزرگ ملی در طول تاریخ دوشی دانسته، خاطرنشان ساخت با وصف موجودیت عواید سرشار حاصله از معادن؛ دولت های گذشته با وجود اهمیت اقتصادی این دره، در قسمت بازسازی و قیرریزی آن هیچ اقدام نکردند .
وی ضمن ابراز رضایت از دولت وحدت ملی و از وزارت فوایدعامه میخواهد تا درقسمت حفظ کیفیت پروژه سعی جدی نموده، تا باشد این پروژه مانند سایر پروژه های سرک سازی از جمله سرک دوشی- سالنگ بی کیفیت تطبیق نگردد.
حاجی فضل الحق به نماینده گی از مردم ولسوالی دوشی حمایت کامل و بی دریغ شانرا از تطبیق این پروژه ابراز داشته و اطمینان داد با جان و مال از تطبیق این پروژه حمایت خواهیم کرد.
خیرالدین برفکی یک تن از محاسن سفیدان ولسوالی تاله وبرفک که از هر دوچشم  نابینا میباشد، ضمناً ابراز خرسندی از پروژه اتصال شمال به مرکز وجنوب کشور حمایت کامل را به نمایندگی ازمردم ولسوالی تاله و برفک نمود قیرریزی شاهراه دره شکاری را بدیل خوبی برای شاهراه سالنگ دانسته و از آن به حیث عمده ترین نیازمندی های مردم ولسوالی تاله وبرفک یاد کرد.
وی از دولت میخواهد که این پروژه را به شرکت های تخصصی سرک سازی محول و از اشتباهات که سال های قبل در تطبیق برخی دیگری از پروژه های سرک سازی انجام یافته است تکرار نگردد.
در همین حال انجنیر صبغت الله کاظمی رئیس فواید عامه ولایت بغلان ضمن خورسندی از همکاری مردم از پروژه اتصال شمال به مرکز و جنوب کشور به حیث اولین پروژه بزرگ درولایت بغلان یاد کرد خاطرن شان ساخت این پروژه با استندرد های معیاری بلندبین المللی طرح دیزاین گردید که با کیفیت بس عالی درمدت شش سال تطبیق وعملی خواهد شد.
وی نقش ایجاد این پروژه را در امر فراهم ساختن فرصت های شغلی به جوانان بغلانی مهم و اساسی خواند و اطمینان داد که حفظ کیفیت عالی پروژه یکی از اهداف  عمده و اساسی وزارت فواید عامه  میباشد .
قابل تذکر است که سروی این سرک بار نخست در زمان امیرامان الله خان شروع شده که سر انجام کار عملی آن 152 کیلومتر سرک از جانب  زمامداران وحدت ملی آغاز و روی دست گرفته شده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا